niedziela 12 lipca 2020 imieniny Jana i Weroniki 1892 - Urodził się Bruno Schulz
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Powtórzenie wiadomości o ułamkach zwykłych

Powtórzenie wiadomości o ułamkach zwykłych

Konspekt zajęć z matematyki dla uczniów szkoły podstawowej


Powtórzenie wiadomości o ułamkach zwykłych.


CELE LEKCJI:
  • krótkie przypomnienie najważniejszych wiadomości o ułamkach zwykłych,
  • uczenie odpowiedzialności za wykonywaną pracę oraz formułowania i wypowiadania wniosków,
  • sprawdzenie wiadomości o ułamkach zwykłych.
METODY NAUCZANIA:
  • zabawa w okręty,
  • praca w grupach.
POMOCE DYDAKTYCZNE:
  • plansza dla nauczyciela, na której zaznaczone są statki,
  • puste plansze dla uczniów.
UPROSZCZONY TOK LEKCJI:

  1. Sprawy organizacyjne - podział uczniów na grupy.

  2. Podanie tematu i celu lekcji.

  3. Lekcja właściwa.

    Podanie zasad zabawy:
    • uczniowie są podzieleni na grupy,
    • należy zatopić okręty na planszy nauczyciela,
    • każda drużyna typuje jedną osobę do podania pozycji statku na planszy nauczyciela,
    • jeżeli uczeń odgadnie pozycję statku, odpowiada na dwa pytania (pytania zadaje nauczyciel i dotyczą one wybranej partii materiału); za każdą poprawnie udzieloną odpowiedź otrzymuje po jednym punkcie,
    • jeżeli, uczeń nie odgadnie pozycji statku, odpowiada na jedno pytanie; może zdobyć tylko jeden punkt,
    • uczniowie wszystkich grup zaznaczają na swoich planszach punkt, do którego strzelała poprzednia grupa,
    • po udzielonej przez ucznia danej grupy odpowiedzi kolej przychodzi na następną drużynę,
    • gra toczy się do momentu, aż wszystkie statki zostaną zatopione,
    • drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów, wygrywa.

      Pod koniec lekcji uczniowie oceniają swoją wiedzę i umiejętności. Mówią, z jakimi pytaniami mieli najwięcej kłopotów.
PRACA DOMOWA:

Oblicz obwód prostokąta, w którym jeden bok ma 21 i 1/2 cm, a drugi jest o 2 cm krótszy.


UWAGI:

Lekcja dała widoczną satysfakcję dzieciom. Samym zainteresowanym dostarczyła informacji o stopniu opanowania przerobionego materiału. Scenariusz lekcji może być wykorzystywany przy omawianiu różnych partii materiału.




Autor: Alicja Szyda
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl