niedziela 12 lipca 2020 imieniny Jana i Weroniki 1892 - Urodził się Bruno Schulz
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Ćwiczenia utrwalające dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych

Ćwiczenia utrwalające dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych

- zastosowanie działań na ułamkach zwykłych do rozwiązywania zadań z treścią.

Konspekt lekcji matematyki w IV klasie szkoły podstawowej.

Cele lekcji:
Uczeń powinien umieć: 

  • dodawać i odejmować ułamki zwykłe o takich samych mianownikach
  • zapisywać wynik działań w postaci liczby mieszanej
  • rozwiązywać zadania tekstowe

Metody nauczania: metoda aktywizująca pracę uczniów.

Forma organizacyjna: praca partnerska w grupach dwu- i trzyosobowych.

Środki dydaktyczne: 
- kartki z zadaniami do rozsypanki (załącznik nr 1)
- kartki z zestawem 9 zadań (załącznik nr 2)

Uproszczony tok lekcji:

  1. Sprawy organizacyjne, sprawdzenie zadania domowego.

  2. Podanie tematu i celu lekcji.
    Na następnej lekcji będzie pisemny sprawdzian umiejętności wykonywania działań na ułamkach zwykłych. Ta lekcja to "szybki trening" przed sprawdzianem.

  3. Część właściwa lekcji.
    a) Rozdanie uczniom kartek, na których są proste działania na ułamkach.
        Uczniowie pracują parami, rozwiązują przykłady. Otrzymane wyniki uczniowie mają
        uporządkować rosnąco. Literki zapisane na drugiej stronie kartek, w przypadku
        poprawnych obliczeń, tworzą hasło: „DOSKONALE".

    b) Podział klasy na grupy trzyosobowe. 
        Grupy zostały tak utworzone, aby w każdej grupie znaleźli się uczniowie zdolniejsi i ci,
        którym opanowanie materiału sprawiało kłopoty.

    c) Rozdanie uczniom kart z zadaniami.
        Każde z zadań ma określoną liczbę punktów.
    d) Wyjaśnienie uczniom zasad pracy w grupie.
        Punkty można zdobywać rozwiązując zadania zespołowo lub indywidualnie (każdy uczeń
        rozwiązuje inne zadanie). Strategię pracy, przed jej rozpoczęciem, ustala sama grupa.
        Zwycięża grupa, która zdobędzie największą liczbę punktów.


  4. Podsumowanie lekcji.
    Ogłoszenie zwycięskiej grupy. Omówienie pracy w grupach, dyskusja na temat jej efektywności i problemów wynikłych przy rozwiązywaniu zadań z treścią.




Autor: Janina Świątek
Komentarze + Dodaj komentarz
  • XxX, XXX (odpowiedzi: 0)
  • Proste ale jeszcze wolę poćwiczyc bo robię małe błędy xD
  • Hahaha, Noob z matmy (odpowiedzi: 0)
  • Hahaha...zadania łatwe,a poza tym nie ma odpowiedzi hahaha!!!
  • ddddd, lilka (odpowiedzi: 0)
  • banalne możesz dać o różnych mianownikach
  • AAAeee, niuniaa (odpowiedzi: 0)
  • a odpowiedzi?????
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl