poniedziałek 10 grudnia 2018 imieniny Daniela i Julii 1948 - Przyjęcie Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Powtórzenie wiadomości o zbiorach liczbowych

Wstęp

Scenariusz lekcji matematyki dla pierwszej klasy gimnazjum

Powtórzenie wiadomości o zbiorach liczbowych


Poziom nauczania, klasa, liczba jednostek lekcyjnych:
gimnazjum, klasa I, 45 minut.

Kompetencje:

- rozwój sprawności umysłowych,
- nauka poprzez doświadczenie,
- efektywne współdziałanie w zespole i pracy w grupie.

Cele, uczeń potrafi:

- zdefiniować poszczególne zbiory liczbowe
- wymienić przykłady liczb z różnych zbiorów
- podać przykłady liczb odwrotnych, przeciwnych,
- obliczać wartość bezwzględną danej liczby.

Środki dydaktyczne:
kartoniki z wypisanymi na nich różnymi liczbami np.: 1/2; -3/4; 2,75; -237 itp.
(liczba kartoników = liczbie uczniów w klasie) - Załącznik

Metody:
drama

Formy pracy:
praca indywidualna, praca w grupie, praca z całą klasą.
Bibliografia:
  1. Czasopismo „DRAMA” – poradnik dla nauczycieli i wychowawców, Warszawa
  2. „Przewodnik po metodach aktywizujących”, SFS Kielce 2000 r.




Autor: mgr Halina Tyc
nauczycielka w gimnazjum

Komentarze + Dodaj komentarz
  • Komentarz do lekcji " Powtórenie o liczbach", Emilia Jaworska (odpowiedzi: 0)
  • Temat ciekawie zrealizowany. Mlodzież powinna zapamiętać, jakie liczby należą do poszczególnych zbiorów.Cel będzie więć osiągnięty. Podobny pomysł miałam ucząc w klasie 5 położenia liczb dodatnich i ujemnych na osi liczbowej i utrwaleniu pojęcia liczb przeciwnych.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl