sobota 24 sierpnia 2019 imieniny Bartłomieja i Jerzego 1948 - Urodził się Jean-Michel Jarre
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczyciel
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Poradnik opiekuna stażu

Zał. 1 Kontrakt-umowa

KONTRAKT-UMOWA



Kontrakt zawarty między
  1. stażystą ...................................................................

  2. opiekunem stażu .......................................................

  3. w dniu ....................................

  1. Cel współpracy:

    • pomyślne ukończenie stażu przez stażystę,
    • służenie pomocą i radą przez opiekun stażu.

  2. Zadania dla opiekuna i stażysty:

    • opracowanie planu rozwoju zawodowego ( data – początek stażu: wrzesień),
    • wdrażanie planu, uaktualnianie na bieżąco, wprowadzanie zmian,
    • uczestnictwo stażysty dwa razy w miesiącu w hospitacji dowolnych lekcji u wybranych nauczycieli, prowadzenie arkusza obserwacji,
    • przeprowadzenie raz w miesiącu zajęć w obecności opiekuna lub zaproszonych gości. (do lekcji przygotowywany jest scenariusz zajęć lub konspekt, który po przeprowadzonej lekcji musi być opatrzony wnioskami stażysty na temat przeprowadzonych zajęć),
    • wspólne przygotowanie arkuszy hospitacji, omawianie hospitacji,
    • cykl lekcji otwartych (ich terminy należy ustalić na początku stażu),
    • zapoznanie się na początku stażu z dokumentami szkoły (regulamin, plany pracy, statut),
    • wspólna analiza przeczytanych lektur,
    • wspólna analiza prawa oświatowego (obowiązuje nauczyciela kontraktowego),
    • gromadzenie dokumentacji celem obiektywnego sformułowania oceny na koniec stażu.

  3. Metody:
    • hospitacje i obserwacje,
    • dyskusja,
    • analiza rytmiczności realizacji planu rozwoju.
    • Formalna strona współpracy:
    • spotkania raz w miesiącu,
    • określenie godziny spotkania,
    • określenie miejsca spotkania,
    • spotkania na prośbę stażysty (stażysta proponuje wcześniej termin).

  4. Zasady i normy:
    • nie spóźniamy się,
    • umiemy słuchać,
    • uprzedzamy o odwołaniu spotkania bądź zmianie terminu,
    • jesteśmy dyskretni.




Autor: Aleksandra Gąsiorowska
Krystyna Oćwieja

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl