sobota 07 grudnia 2019 imieniny Ambrożego i Marcina 1941 - Atak na Pearl Harbor
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczyciel
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Poradnik opiekuna stażu

Zał. 4 Arkusz kart hospitacyjnych dla opiekuna stażu

ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI

Hospitujący:

Szkoła:

Hospitowany:

Przedmiot:

Klasa:

Data:

Liczba uczniów:

Cele: OBSERWACJA KIEROWANIA PROCESEM UCZENIA

Temat:

 
 

Skala ocen: 0 (niski) 1 (średni) 2 (wysoki)

  1. Precyzyjne sformułowanie celów lekcji w sposób zrozumiały dla ucznia:
    1. przygotowanie uczniów do lekcji;
    2. zgodność tematu i zakresu treści z wymaganiami programu;
    3. komunikatywność.

  2. Przydział zadań dostosowanych do poziomu ucznia:
    1. przydzielenie uczniom zadań dostosowanych do ich indywidualnychmożliwości;
    2. prawidłowość przyjętych etapów pracy;
    3. organizacyjne umiejętności uczniów.

  3. Dobór właściwych metod, pomocy dydaktycznych itd.:
    1. przygotowanie środków dydaktycznych i posługiwanie się nimi;
    2. włączenie nowych wiadomości do struktury wiedzy uczniów;
    3. kształtowanie u uczniów postawy badawczej;
    4. dobór typu lekcji , metod i środków dydaktycznych do celów lekcji;
    5. poprawność zastosowania wybranych metod i technik.

  4. Współpraca z uczniem lub grupą, udzielanie fachowych porad, wskazanie źródeł:
    1. rola nauczyciela koordynatora
    2. prawidłowość relacji interpersonalnych: nauczyciel – uczeń (partnerstwo, zaufanie, zrozumienie, wzajemne poszanowanie);
    3. tempo lekcji;
    4. zaangażowanie wszystkich uczniów;
    5. wykorzystanie różnych źródeł wiedzy.

  5. Obserwacja pracy uczniów:
    1. osobiste zaangażowanie ucznia w osiągnięcie celów;
    2. umiejętność współpracy z innymi;
    3. zachęcanie ucznia do wzmożonego wysiłku .

  6. Prezentacja umiejętności – osiągnięcie założonych celów;
    1. poziom osiągnięcia celów w odniesieniu do możliwości uczniów i standardów;
    2. samodzielność myślenia w prezentacji umiejętności;
    3. autoprezentacja.

  7. Samoocena.





Autor: Aleksandra Gąsiorowska
Krystyna Oćwieja

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl