piątek 19 lipca 2019 imieniny Alfreda i Wodzisława 1655 - Potop szwedzki
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczyciel
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Pomoc dzieciom niepełnosprawnym w szkole ogólnodostępnej

Dzieci z dysfunkcjami narządu ruchu (w tym z porażeniem mózgowym)

  1. Dziecko trzeba objąć ciągłą rehabilitacją specjalistyczną oraz zaopatrzyć w niezbędny sprzęt rehabilitacyjny.
  2. 2. Konieczne jest zlikwidowanie w szkole barier architektonicznych, usytuowanie klasy na parterze, dostosowanie ławki i krzesła do niepełnosprawnego dziecka.
  3. Należy zapewnić dziecku drugi komplet podręczników, by nie musiało ich nosić z domu.
  4. Jeśli uczeń nie jest dowożony do szkoły, jego lekcje powinno organizować się na pierwszej zmianie.
  5. Jeśli dziecko okresowo przebywało w szpitalu, należy mu zorganizować pomoc w wyrównywaniu braków programowych.
  6. W przypadku dzieci z niedowładami spastycznymi i ruchami mimowolnymi rąk należy:
    1. wspomóc czynność pisania, wykorzystując do tego specjalne urządzenia do trzymania przyborów, a także umożliwić pisanie grubym mazakiem,
    2. umożliwić pisanie na kartkach z liniami narysowanymi w odległości 1–3 cm,
    3. ćwiczenia z analizy i syntezy wyrazów przeprowadzać bez konieczności pisania, stosując klocki literowe, rozsypanki, kartoniki itp.
  7. Przy czytaniu należy stosować zakładki dla ułatwienia wyodrębniania czytanych wyrazów lub części tekstu.
  8. Gdy uczeń ma problemy z opanowaniem umiejętności matematycznych, należy wykorzystywać liczmany, konkretne przedmioty do liczenia.
  9. Nie powinniśmy wyłączać dziecka z inscenizacji, deklamacji wierszy, występów publicznych ani bać się, że narazimy je na śmieszność i spowodujemy, że będą przez to czuły się wyobcowane.
  10. Należy stwarzać sytuacje stwarzające okazje do obcowania z rówieśnikami, także do kontaktów fizycznych (trzymanie się za ręce, taniec), jak również ułatwiać dziecku nawiązywanie kontaktów interpersonalnych.
  11. Trzeba umożliwiać uczniowi – we współpracy z rodzicami – wyjazdy na turnusy wypoczynkowo-rehabilitacyjne i „zielone szkoły”.
  12. Należy stwarzać sytuacje umożliwiające dziecku zbieranie doświadczeń poznawczych, wielozmysłowe poznanie (wycieczki przedmiotowe, wyjścia do muzeum, teatru itp.).
  13. Powinno się w sposób naturalny wdrażać rówieśników do pomocy dziecku niepełnosprawnemu, ucząc tolerancji dla jego słabości.





Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl