Cztery scenariusze zajęć realizowanych w klasie III w bloku tematycznym „Zapraszamy do krainy fantazji"
(„Dziwny gość", „W Krasnoludkowie", „Bajkowe postacie", „Fantastyczna karuzela"). Wszystkie działania są bardzo plastyczne i łatwo poddają się modyfikacji. Można wykorzystać tylko pewne ich fragmenty lub łączyć też elementy kilku działań. Pozwalają na zróżnicowanie stopnia trudności, pracę indywidualną, w grupach lub w dużym zespole. Można je więc swobodnie zmieniać, przetwarzać i dostosowywać do swoich potrzeb.

Scenariusz dotyczy zajęć zintegrowanych przeprowadzonych w pracowni komputerowej. Lekcja przeznaczona jest dla klasy II.
Scenariusz zajęć integralnych w klasie II. Uczniowie poznają legendy, zabytki, muzykę ludową i stroje związane z Krakowem. Tematyka scenariusza zachęca dzieci do poznawania historii dawnej stolicy Polski, rozwija w nich poczucie więzi narodowej, stwarza sytuacje do wykazania się różnymi formami aktywności.
Powtórzenie wiadomości o częściach mowy. Konstrukcja lekcji uwzględnia elementy sprzyjające zapamiętywaniu - wielość aktywnych bodźców: obrazy, dźwięki, skojarzenia, element zaskoczenia, ruch, atmosfera zabawy. Podział na krótkie odcinki sprzyja utrzymaniu uwagi (jest to efekt początku i końca, działanie pamięci jest takie, że najlepiej zapamiętujemy to, co jest na początku i na końcu działania - im więcej „początków i końców”, tym więcej zapamiętanych informacji). Zajęcia przeznaczone są dla klasy piątej szkoły podstawowej.
Scenariusz zajęć integracyjnych dzieci z Polski i Niemiec - pierwsze spotkanie. Przedstawiam propozycję pierwszego spotkania dzieci polskich i niemieckich (klasy I-III). Po nawiązaniu współpracy, nauczyciele z obu państw ustalają częstotliwość spotkań odbywających się raz w jednej, raz w drugiej szkole oraz ich tematykę, sposób utrwalania słownictwa i ewentualne przygotowanie do następnych zajęć. Po zajęciach zbierają efekty pracy, gromadzą zdjęcia, informacje zwrotne. Materiał ten można wykorzystać tworząc międzynarodowe gazetki, na klasowych stronach internetowych, w kronikach, albumach. Mogą też wypracować w jaki sposób dzieci będą się porozumiewać wykorzystując Internet np.: realizować wspólne projekty dotyczące miejscowości w których zamieszkują, kultury, tradycji związanych z różnymi okazjami lub też pisać listy wykorzystując stronę
http://www.eggietalk.com/. Podobne zajęcia można również realizować mając w klasie dziecko innej narodowości.
Scenariusz zajęć integracyjnych dzieci z Polski i Niemiec. Przedstawiam propozycję kolejnego spotkania dzieci polskich i niemieckich (klasy I-III). Zajęcia powinny być realizowane w czasie jesieni. Dzieci oprócz działań wstępnych, integrujących utrwalają nazwy kolorów i wykonują duże, wspólne prace plastyczne - jesienne drzewa. Można również wykorzystać pomysł i zrealizować zajęcia wiosną po dostosowaniu tematu pracy plastycznej.
Konspekt do kształcenia zintegrowanego dla Szkoły Specjalnej Dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym.