 Dzieci pracują w czterech grupach, zapisują na kartkach odpowiedzi na pytanie: Co to jest miłość? Próbują stworzyć definicję pojęcia miłość. Próba ustalenia obiektów i przejawów miłości. Dzieci wykonują pracę plastyczną - miłosny kolaż.
 Uczeń wskazuje Polskę na globusie i na mapie, poznaje znaczenie symboli narodowych, ważne daty z historii Polski, wyraża swoje uczucia patriotyczne w różnych działaniach, wykonuje prace plastyczne według podanej instrukcji, samodzielnie zdobywa informacje dotyczące historii Polski i jej śladów w najbliższej okolicy.
 Dzieci organizują podróż do Warzywolandii, budują makietę miasta ze zgromadzonych warzyw, ustalają prawa i obowiązki mieszkańców Warzywolandii, a także nadają nazwy ulicom: Kabaczkowa, Pomidorowa, Cebulowa, zgodnie z zasadami pisowni ulic wielką literą.
|
1
2
3
4
5
 Nauczyciel za pomocą „zaczarowanej różdżki" przenosi uczniów w świat marzeń i fantazji. Dzieci pracują w grupach utworzonych według zdolności i zainteresowań (literackich, plastycznych, plastyczno-technicznych).
 Skąd na świecie wzięły się imiona i nazwiska? Dlaczego Antosia nazywa się Malinowska, a nie Kowalska? Dlaczego wszyscy chłopcy nie mają na imię Antoni, a dziewczynki - Antosia? Czy kiedy się rodzimy, mama wymyśla nam nazwisko? Czy nazwisko można zmienić? Czy można mieć dwa imiona? Na te i wiele innych pytań dzieci odpowiedzą podczas tej lekcji.
 Scenariusz zajęć dla klas II-III dotyczący różnych dróg transportu (wodne, powietrzne, lądowe). Dzieci nazywają marki samochodów, rozmawiają na temat dawnych sposobów odmierzania długości (łokcie, kroki, stopy), przygotowują się do Dnia Ojca.
 Jest to scenariusz zajęć dla klasy pierwszej dotyczący zbliżającego się Dnia Ojca, przy okazji rozmowa na temat roli taty w rodzinie. Chętne dzieci głośno odczytują tekst Małgorzaty Strzałkowskiej „Wyprawa do Afryki". Nauczyciel po krótkim omówieniu treści przypomina, iż Dzień Taty jest jednocześnie pierwszym dniem wakacji, czyli czasu dziecięcych zabaw i fantazji.
 „Dzień dobrych życzeń" - zabawy związane z wymyślaniem życzeń dla siebie i innych. Zabawy z bohaterami bajki - dzieci tworzą rysunek inspirowany bajką i własną wyobraźnią. Czytanie opowiadania „Złota kulka" z podziałem na role. „Czarodziejski park nocą" - praca plastyczna. Zabawy słowami.
 Rozpoznawanie ptaków po wysłuchaniu ich głosów. Dobranie kolorów do poszczególnych ptaków (łańcuch skojarzeń). Ciekawostki o dziobach nie tylko ptasich. Uczniowie w grupach rysują na arkuszu papieru pakowego swoje ulubione ptaki.
 Dlaczego ludzie wybierają się na majówki? Co można robić w czasie majówki? Przygotowanie kanapek na klasową majówkę. Obserwowanie przyrody podczas klasowej majówki - roślin i zwierząt.
 Dzieci podczas lekcji określają rolę matki w życiu dziecka i całej rodziny, potrafią wyrazić miłość i szacunek wobec bliskich, stosując ekspresję słowną, ruchową i plastyczną, rozpoznają i nazywają części mowy, znają zasady pisowni form grzecznościowych wielką literą, dokonują opisu postaci na podstawie planu, znają zasady pisania listu, układają i zapisują życzenia.
 Z czym kojarzy się nam maj? Co o maju mówią przysłowia ludowe? Zabawa rymami. „I Ty możesz zostać poetą!" - próba samodzielnej twórczości. Wykonywanie majowej dekoracji klasy techniką origami.
 Rozmowa na temat znanych nam baśni. Co wiemy o kraju kwitnącej wiśni? - debata klasowa. Origami, sztuka składania papieru i inne japońskie zwyczaje. Klasowy festiwal origami - wykonanie świerszcza lub żurawia. Japońska ceremonia picia herbaty - wszyscy uczestnicy siedzą na poduszkach, napój jest parzony w imbryku, podaje go wybrany mistrz ceremonii.
1
2
3
4
5
|