środa 26 stycznia 2022 imieniny Pauli i Polikarpa 1966 - Pierwszy udany przeszczep nerki
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Edukacja teatralno-literacka

Klasa I - wiedza

Zagadnienia programoweTreści programuCele i umiejętności
FILM1. Oglądanie i rozróżnianie podstawowych gatunków filmowych: film fabularny, dokumentalny, animowany.

2. Wzbogacenie słownictwa z zakresu wiedzy filmowej: kamera, aktor filmowy i telewizyjny, seans filmowy, fotos, reklama

3. Kamera filmowa - budowa

4. Aparat fotograficzny - budowa
Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych gatunków filmowych.
Rozumienie i włączenie do słownika mówionego terminów.
Zapoznanie z kamerą wideo.
Zapoznanie z aparatem fotograficznym i jego obsługą.
Rozróżnianie fotosu od plakatu.
TEATR1. Zapoznanie z różnymi rodzajami teatrów (ogólny podział):
- teatr cieni, teatr lalki, teatr żywego planu, teatr jednego aktora,
- balet, opera, operetka,
- pantomima.

2. Wzbogacenie słownictwa wokół tematu "teatr": scena, scenarzysta, scenograf, scenografia; sztuka, przedstawienie, inscenizacja, spektakl; rola, dialog, monolog; lalki, aktorzy, kostiumy; stopklatka, widz.

3. Uczestniczenie w różnych spektaklach teatralnych, spotkaniach z ludźmi teatru.
Rozpoznawanie rodzajów przedstawień.
Rozumienie i umiejętne stosowanie pojęć w języku mówionym.
Poprawne zapisywanie nowych pojęć.
Przygotowanie do odbioru sztuki teatralnej.
Budzenie potrzeby uczestnictwa w spektaklach teatralnych.
Uwrażliwianie na piękno, kulturę słowa i estetykę.
SZTUKA I LITERATURA1. Udział w wystawach artystycznych.

2. Wprowadzenie pojęć: obraz, rzeźba, reprodukcja.

3. Plakaty, afisze teatralne, reklama.

4. Książka i jej autorzy. Literatura dla dzieci. Poezja i proza.

5. Ilustracje książkowe
Budzenie potrzeby uczestnictwa w życiu kulturalnym.
Przygotowanie do odbioru sztuki.
Nauka zachowania się w ośrodkach kulturalnych.
Rozumienie pojęć i włączenie ich do języka mówionego.
Oglądanie ilustracji książkowych.
Rozróżnianie pojęcia "rymy".




Autor: Dorota Dankowska
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl