środa 26 stycznia 2022 imieniny Pauli i Polikarpa 1966 - Pierwszy udany przeszczep nerki
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Edukacja teatralno-literacka

Klasa I - umiejętności

Zagadnienia programoweTreści programuCele i umiejętności
FILM1. Rysowanie własnego filmu rysunkowego.

2. Przygotowanie ekranu telewizora z kartonu.

3. Obsługa kamery, aparatu fotograficznego, magnetowidu.
Rozwijanie wyobraźni.
Tworzenie fabuły własnej historyjki obrazkowej i przedstawienie jej w kadrach.
Kształcenie umiejętności podstawowej obsługi urządzeń technicznych.
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się.
TEATR1. Ćwiczenia dramowe, oddechowe, dykcyjne, ruchowe: scenki rodzajowe, recytacja wierszy, pantomima itd.

2. Przygotowanie przedstawienia - teatr cieni.

3. Zaprojektowanie scenografii.
Doskonalenie sposobu prawidłowego oddychania.
Doskonalenie poprawności wymowy.
Kształcenie dynamiki i tonacji głosu.
Kształcenie umiejętności pięknej recytacji.
Wdrażanie i motywowanie do poszukiwań własnej interpretacji utworów.
Kształcenie umiejętności przekazywania różnorodnych treści poprzez gest ruch, mimikę.
Doskonalenie umiejętności czytania z podziałem na role.
Kształcenie umiejętności współdziałania w zespole.
Rozwijanie wyobraźni.
Budzenie zainteresowania sztuką poprzez przeżywanie i aktywne uczestnictwo.
SZTUKA I LITERATURA1. Udział w wystawach artystycznych.

2. Wprowadzenie pojęć: obraz, rzeźba, reprodukcja.

3. Plakaty, afisze teatralne, reklama.

4. Książka i jej autorzy. Literatura dla dzieci. Poezja i proza.

5. Ilustracje książkowe.
Rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
Kształcenie umiejętności wypowiedzi w różnych formach literackich.
Zaspokajanie potrzeby własnej twórczości.
Motywowanie i zachęcanie do podejmowania prób pisania własnych tekstów na różnorodne tematy.
Doskonalenie techniki czytania i pisania.
Wdrażanie do samooceny.
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania.




Autor: Dorota Dankowska
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl