środa 26 stycznia 2022 imieniny Pauli i Polikarpa 1966 - Pierwszy udany przeszczep nerki
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Edukacja teatralno-literacka

Klasa II - wiedza

Zagadnienia programoweTreści programuCele i umiejętności
FILM i PROGRAMY TELEWIZYJNE1. Programy dla dzieci

2. Filmy dla dzieci: oglądanie i dyskusja.

3. Programy i filmy popularnonaukowe.
Zapoznanie z programami skierowanymi do dzieci.
Oglądanie różnych filmów fabularnych i animowanych dla dzieci.
Założenie klubu dyskusyjnego miłośników filmów.
Zwrócenie uwagi na wartość filmów i programów popularnonaukowych.
TEATR1. Specyfika i zarys historyczny teatru lalki:
- animacja lalek,
- rodzaje lalek: pacynka, jawajka, kukła, marionetka oraz sposoby ich animacji,
- spotkania i rozmowy z ludźmi teatru: aktorami, scenarzystą, reżyserem - warsztaty teatralne.

2. Sposoby wykonania lalek.

3. Scenariusz teatralny.

4. Muzyka i efekty dźwiękowe w teatrze.

5. Rodzaje dekoracji: umowna i pełna.

6. Umiejętności aktorskie:
- piękna i głośna recytacja,
- ruch sceniczny,
- mimika i gest,
- dykcja,
- odgrywanie roli.
Zapoznanie z rysem historycznym teatrów lalki.
Rozpoznawanie różnych rodzajów lalek.
Zapoznanie z różnymi sposobami animacji lalki.
Zapoznanie z różnymi możliwościami i sposobami wykonania scenografii.
Oglądanie spektakli, w których występują różne rodzaje lalek i zróżnicowana scenografia.
Poznanie specyfiki pracy aktora teatru lalki, reżysera, scenarzysty i scenografa: spotkania i rozmowy.
Zapoznanie z budową i zasadami powstawania scenariusza.
Uwrażliwienie na piękno sztuki teatralnej.
SZTUKA I LITERATURA1. Udział w wystawach artystycznych.

2. Wprowadzenie pojęć: płaskorzeźba i grafika.

3. Plakaty, afisze teatralne, reklama.

4. Książka i jej autorzy. Literatura dla dzieci. Poezja i proza.

5. Biblioteka.

6. Ilustracje książkowe.
Budzenie potrzeby uczestnictwa w życiu kulturalnym.
Przygotowanie do odbioru sztuki.
Nauka zachowania się w ośrodkach kulturalnych.
Rozumienie pojęć i włączenie ich do języka mówionego.
Oglądanie ilustracji książkowych.
Zapoznanie z budową książki.
Doskonalenie umiejętności rozróżniania poezji od prozy.
Doskonalenie umiejętności wyszukiwania i tworzenia rymów.
Kształcenie umiejętności określania nastroju tekstu literackiego.
Kształcenie umiejętności rozróżniania baśni od innych gatunków literackich.




Autor: Dorota Dankowska
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl