środa 26 stycznia 2022 imieniny Pauli i Polikarpa 1966 - Pierwszy udany przeszczep nerki
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Edukacja teatralno-literacka

Klasa III - wiedza

Zagadnienia programoweTreści programuCele i umiejętności
FILM i PROGRAMY TELEWIZYJNE1. Rola filmów i programów telewizyjnych w codziennym życiu.

2. Teleturnieje i programy rozrywkowe.

3. Reportaż i film dokumentalny.
Rozszerzanie i wzbogacanie słownictwa o terminy związane z filmem i telewizją.
Doskonalenie umiejętności rozpoznawania różnych gatunków filmowych i audycji telewizyjnych.
Wdrażanie i kształcenie umiejętności selekcjonowania filmów i programów.
Doskonalenie umiejętności wypowiedzi na temat oglądanych programów i filmów.
Kształcenie umiejętności wyrażania własnej opinii i wyciągania wniosków.
Zapoznanie ze specyfiką reportażu i filmu dokumentalnego.
TEATR1. Teatr żywego planu i teatr jednego aktora:
a. rys historyczny,
b. wzbogacanie słownictwa: role teatralne, sufler, operator światła, operator dźwięku,
c. komedie, tragedie.

2. Scenografia, jej rola, rodzaje i sposoby przygotowania.

3. Kostiumy i charakteryzacja.
Zapoznanie ze specyfiką i rysem historycznym teatrów żywego planu i jednego aktora.
Utrwalenie pojęć: dialog, monolog.
Rozumienie pojęć: rekwizyty, charakteryzacja, kostiumy.
Zapoznanie z różnymi sposobami gry aktorskiej.
Zapoznanie z różnymi możliwościami i sposobami wykonania scenografii.
Oglądanie spektakli.
Poznanie specyfiki pracy aktora, reżysera, scenarzysty i scenografa: spotkania i rozmowy.
Doskonalenie umiejętności czytania scenariusza.
Uwrażliwienie na piękno sztuki teatralnej.
SZTUKA I LITERATURA1. Udział w wystawach artystycznych.

2. Wprowadzenie pojęć: płaskorzeźba i grafika.

3. Plakaty, afisze teatralne, reklama.

4. Książka i jej autorzy. Literatura dla dzieci. Poezja i proza.

5. Biblioteka.

6. Ilustracje książkowe.
Budzenie potrzeby uczestnictwa w życiu kulturalnym.
Przygotowanie do odbioru sztuki.
Nauka zachowania się w ośrodkach kulturalnych.
Rozumienie pojęć i włączenie ich do języka mówionego.
Oglądanie ilustracji książkowych.
Zapoznanie z budową książki.
Doskonalenie umiejętności rozróżniania poezji od prozy.
Doskonalenie umiejętności wyszukiwania i tworzenia rymów.
Kształcenie umiejętności określania nastroju tekstu literackiego.
Kształcenie umiejętności rozróżniania baśni od innych gatunków literackich.




Autor: Dorota Dankowska
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl