środa 26 stycznia 2022 imieniny Pauli i Polikarpa 1966 - Pierwszy udany przeszczep nerki
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Edukacja teatralno-literacka

Klasa III - umiejętności

Zagadnienia programoweTreści programuCele i umiejętności
FILM i PROGRAMY TELEWIZYJNE1. Tworzenie własnej audycji, programu telewizyjnego.

2. Wywiad.

3. Scenki dramowe.
Rozwijanie wyobraźni.
Wdrażanie do poszukiwania ciekawych tematów.
Kształcenie umiejętności przeprowadzenia wywiadu.
Wdrażanie do dbałości o czystość i kulturę słowa.
Kształcenie umiejętności zachowania się przed kamerą.
Kształcenie umiejętności podstawowej obsługi urządzeń technicznych.
Ćwiczenia z mikrofonem.
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się.
Doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole.
Zaspokajanie potrzeby samorealizacji i sukcesu.
TEATR1. Techniki aktorskie - ćwiczenia praktyczne:
etiudy pantomimiczne, improwizacje, ćwiczenia oddechowe, głosowe i dykcji, obraz bez ruchu, zabawy wykorzystujące zmysły do rozwijania wyobraźni, ćwiczenia rytmiczne przy muzyce.

2. Role aktorskie
a. scenariusz:
ćwiczenia w czytaniu, układanie dialogów na wskazane tematy, przekształcanie fragmentów napisanych prozą na dialogi,
b. role:
komediowe i tragiczne, pierwszoplanowe i drugoplanowe, postać charakterystyczna - upodabnianie zewnętrzne, głosowe i ruchowe.

3. Przygotowanie przedstawienia w kategorii żywego planu i jednego aktora:
a. zaprojektowanie i wykonanie scenografii,
b. przygotowanie kostiumów,
c. rekwizyty i charakteryzacja,
d. przygotowanie ról aktorskich,
e. muzyka, śpiew i taniec,
f. reklama przedstawienia.
Doskonalenie sposobu prawidłowego oddychania.
Doskonalenie poprawności wymowy.
Kształcenie dynamiki i tonacji głosu.
Kształcenie umiejętności pięknej recytacji.
Wdrażanie i motywowanie do poszukiwań własnej interpretacji utworów.
Kształcenie umiejętności przekazywania różnorodnych treści poprzez gest ruch, mimikę.
Doskonalenie umiejętności czytania z podziałem na role.
Kształcenie umiejętności współdziałania w zespole.
Rozwijanie wyobraźni i wrażliwości zmysłowej.
Umożliwienie kontaktu ze sztuką poprzez przeżywanie i aktywne uczestnictwo.
Stwarzanie możliwości samorealizacji, akceptacji siebie, podnoszenie oceny własnej wartości.
Zaspakajanie potrzeby poczucia bezpieczeństwa.
Sprawdzanie wiedzy i nabytych umiejętności aktorskich.
Kształcenie umiejętności panowania nad własnymi emocjami.
Doskonalenie umiejętności układania dialogów na różne tematy.
Rozpoznawanie dialogów i monologów.
Próby przedstawiania tekstu prozaicznego lub poetyckiego w postaci dialogu lub monologu.
Rozpoznawanie ról komicznych, tragicznych, pierwszoplanowych i drugoplanowych.
Ćwiczenie pamięci.
Doskonalenie umiejętności wchodzenia w rolę postaci charakterystycznych.
Kształcenie umiejętności charakteryzacji.bb. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej poprzez taniec i śpiew.
SZTUKA I LITERATURA1. Praca nad tekstem literackim - dalsze losy, inne zakończenia utworów.

2. Układanie wierszyków rymowanek (zbiorowo i zespołowo).

3. Układanie dialogów na podany temat, ilustracji lub tekstu. Próby układania scenariusza.

4. Pisanie własnych swobodnych tekstów - publikowanie ich w gazetce szkolnej.

5. Przygotowanie wystawy prac: kukły, ilustracje, książeczki.

6. Współpraca z innymi ośrodkami kulturalno-oświatowymi w kraju.

7. Redagowanie gazetki klasowej i kroniki.

8. Publikacja prac w prasie lokalnej.
Rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
Kształcenie umiejętności wypowiedzi w różnych formach literackich.
Zaspokajanie potrzeby do własnej twórczości.
Motywowanie i zachęcanie do podejmowania prób pisania własnych tekstów na różnorodne tematy.
Doskonalenie techniki czytania i pisania.
Wdrażanie do samooceny.
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania.
Doskonalenie umiejętności interpersonalnych.




Autor: Dorota Dankowska
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl