sobota 23 marca 2019 imieniny Oktawiana i Pelagiusza 1842 - Zmarł Stendhal, pisarz francuski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej

Niezwykłe życie doktora Dolittle

Jest to cykl trzech scenariuszy zajęć dotyczących lektury dla II klasy "Doktor Dolittle i jego zwierzęta" Hugh Lofting.

Trójczłonowa struktura opowiadania

Opowiadanie, podobnie jak jajko, składa się z trzech części. Różnica jest tylko taka, że w opowiadaniu części składają się w całość, a jajka nie można z powrotem złożyć.

Wędrówki bocianów

Wypowiedzi dzieci na temat wędrówek bocianów na podstawie wiersza Ireny Suchorzewskiej pt. "Bociany". Inscenizacja utworu. Rozwiązywanie zadań nietypowych na dodawanie w zakresie 20.

Poznajemy Europę (cykl lekcji)

Przedstawiamy cykl lekcji dla uczniów klasy III dotyczący podróży po krajach europejskich. W trakcie lekcji dzieci poznają obyczaje następujących krajów: Irlandii, Grecji, Wielkiej Brytanii, Holandii.

Podróżujemy pociągiem

Jest to scenariusz dla klasy pierwszej związany ze zbliżającymi się wakacjami lub wyjazdem na wycieczkę klasową. Dzieci poznają wiersz "Lokomotywa", środki lokomocji.

Artykuły

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19  

„Zapraszamy do krainy fantazji”

Cztery scenariusze zajęć realizowanych w klasie III w bloku tematycznym „Zapraszamy do krainy fantazji" („Dziwny gość", „W Krasnoludkowie",  „Bajkowe postacie", „Fantastyczna karuzela"). Wszystkie działania są bardzo plastyczne i łatwo poddają się modyfikacji. Można wykorzystać tylko pewne ich fragmenty lub łączyć też elementy kilku działań. Pozwalają na zróżnicowanie stopnia trudności, pracę indywidualną, w grupach lub w dużym zespole. Można je więc swobodnie zmieniać, przetwarzać i dostosowywać do swoich potrzeb.

Moja rodzina – mój dom

Scenariusz dotyczy zajęć zintegrowanych przeprowadzonych w pracowni komputerowej. Lekcja przeznaczona jest dla klasy II.

Kraków – dawna stolica Polski

Scenariusz zajęć integralnych w klasie II. Uczniowie poznają legendy, zabytki, muzykę ludową i stroje związane z Krakowem. Tematyka scenariusza zachęca dzieci do poznawania historii dawnej stolicy Polski, rozwija w nich poczucie więzi narodowej, stwarza sytuacje do wykazania się różnymi formami aktywności.

Powtarzamy wiadomości o częściach mowy. Lekcja z wykorzystaniem technik zapamiętywania.

Powtórzenie wiadomości o częściach mowy. Konstrukcja lekcji uwzględnia elementy sprzyjające zapamiętywaniu - wielość aktywnych bodźców: obrazy, dźwięki, skojarzenia, element zaskoczenia, ruch, atmosfera zabawy. Podział na krótkie odcinki sprzyja utrzymaniu uwagi (jest to efekt początku i końca, działanie pamięci jest takie, że najlepiej zapamiętujemy to, co jest na początku i na końcu działania - im więcej „początków i końców”, tym więcej zapamiętanych informacji). Zajęcia przeznaczone są dla klasy piątej szkoły podstawowej.

Jak oszczędzać wodę

Zabawa dydaktyczna

Dobre rady na złe odpady

Zabawa dydaktyczna

Co zanieczyszcza powietrze

Zabawa dydaktyczna

Poznajmy się

Scenariusz zajęć integracyjnych dzieci z Polski i Niemiec - pierwsze spotkanie. Przedstawiam propozycję pierwszego spotkania dzieci polskich i niemieckich (klasy I-III).  Po nawiązaniu współpracy, nauczyciele z obu państw ustalają częstotliwość spotkań odbywających się raz w jednej, raz w drugiej szkole oraz ich tematykę, sposób utrwalania słownictwa i ewentualne przygotowanie do następnych zajęć. Po zajęciach zbierają efekty pracy, gromadzą zdjęcia, informacje zwrotne. Materiał ten można wykorzystać tworząc międzynarodowe gazetki, na klasowych stronach internetowych, w kronikach, albumach. Mogą też wypracować w jaki sposób dzieci będą się porozumiewać wykorzystując Internet np.: realizować wspólne projekty dotyczące miejscowości w których zamieszkują, kultury, tradycji związanych z różnymi okazjami lub też pisać listy wykorzystując stronę http://www.eggietalk.com/. Podobne zajęcia można również realizować mając w klasie dziecko innej narodowości.

Kolory jesieni

Scenariusz zajęć integracyjnych dzieci z Polski i Niemiec. Przedstawiam propozycję kolejnego spotkania dzieci polskich i niemieckich (klasy I-III).  Zajęcia powinny być realizowane w czasie jesieni. Dzieci oprócz działań wstępnych, integrujących utrwalają nazwy kolorów i wykonują duże, wspólne prace plastyczne - jesienne drzewa. Można również wykorzystać pomysł i zrealizować zajęcia wiosną po dostosowaniu tematu pracy plastycznej.

Troska o dobro każdego członka rodziny

Konspekt do kształcenia zintegrowanego dla Szkoły Specjalnej Dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19  


 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl