piątek 29 maja 2020 imieniny Magdaleny i Teodozji 1453 - Upadek Konstantynopola
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Kraków – dawna stolica Polski

Cele i metody lekcji

 

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • zna legendy związane z Krakowem: „ Krakus zwycięża smoka", „O hejnale Krakowskim",
  • czyta tekst po cichu, ze zrozumieniem,
  • wyodrębnia w tekście kolejne wydarzenia i nadaje im tytuły,
  • trafnie dobiera słownictwo do rodzaju wypowiedzi,
  • potrafi argumentować własną wypowiedź,
  • wskazuje głównego bohatera i ocenia jego zachowanie,
  • podziwia zabytki dawnej stolicy Polski,
  • mnoży i dzieli liczby w zakresie 25,
  • rozpoznaje brzmienie trąbki,
  • zna podstawowy krok krakowiaka,
  • wie, jakie znaczenie w kulturze narodowej ma muzyka ludowa,
  • pisze poprawnie nazwy zabytków Krakowa,
  • zna pisownię wyrazów: „herb", „hejnał",
  • zna herb Krakowa,
  • wskazuje położenie Krakowa na mapie,
  • modyfikuje projekty planowanego wytworu,
  • śpiewa piosenki związane z Krakowem,
  • chętnie bierze udział w scenkach pantomimicznych,
  • zna ludowe stroje krakowskie.

Pomoce dydaktyczne:

  • mapa fizyczna Polski,
  • magnetofon, kaseta z nagranym hejnałem Krakowa,
  • teksty legendy,
  • widokówki, zdjęcia, ilustracje związane z Krakowem,
  • instrukcja podstawowych kroków krakowiaka ( „Wesoła szkoła", podręcznik cz.3),
  • zdjęcia, ilustracje strojów krakowskich,
  • wiersz o smoku,
  • materiały potrzebne do wykonania smoka, np. pudełka, kolorowy papier, folia aluminiowa, sznurek itp.
  • słowniki, albumy, encyklopedie,
  • karty pracy,
  • karta samooceny.

 

Metody:

  • słowna: rozmowa, czytanie,
  • oglądowa: ilustracje zabytków, książki, albumy,
  • działań praktycznych: praca z kartą pracy, elementy dramy, układanie kolejności wydarzeń w legendzie,
  • problemowa: tworzenie planu działań od projektu do jego wykonania,
  • waloryzacyjna: ocenianie i uzasadnianie swego zdania.

Formy organizacji:

  • zbiorowa jednolita,
  • indywidualna jednolita,
  • indywidualna zróżnicowana,
  • grupowa jednolita.




Autor: Bożena Sworczuk
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl