wtorek 22 października 2019 imieniny Halki i Przybysławy 1962 - Przemówienie prezydenta Kennedy’ego do narodu
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Program regionalny (2)

Wstęp

Wstęp

Szkoła, jak żadna inna instytucja w terenie, powołana jest do organizowania współpracy z innymi szkołami, ze środowiskiem rodzinnym, lokalnym, z instytucjami wychowania pozaszkolnego, organizacjami społeczno-politycznymi. Zintegrowanie tych środowisk wychowawczych wokół szkoły wydatnie wpływa na poprawę wyników nauczania i wychowania.

1. Współdziałanie z instytucjami oświatowo-wychowawczymi odbywa się poprzez:

  • wykorzystanie urządzeń danej instytucji dla organizacji procesu dydaktycznego (np. przy organizacji zajęć lekcyjnych),

  • organizowanie lekcji w terenie.
  • 2. Współdziałanie z pozaszkolnymi instytucjami oświatowo-wychowawczymi odbywa się poprzez:

  • załatwienie trudnych spraw dotyczących opieki nad dzieckiem w rodzinie,

  • pomoc w dożywianiu i żywieniu uczniów szkoły,

  • pomoc materialna dla szkoły i jej uczniów,

  • organizowanie ferii szkolnych i czasu wolnego dzieci,

  • pomoc wychowawcza dla rodziców,

  • likwidowanie źródeł demoralizacji i konfliktów w środowisku lokalnym,

  • włączaniu młodzieży do życia kulturalnego w szkole i środowisku.
  • 3. Współdziałanie ze środowiskiem lokalnym polega na:

  • włączaniu rodziców (specjalistów) do prowadzenia niektórych zajęć,

  • przygotowaniu dzieci i młodzieży do czynnego uczestnictwa w różnych imprezach,

  • organizowaniu spotkań z seniorami wsi, największymi gospodarzami oraz animatorami kultury,

  • odwiedzaniu zakładów pracy w okolicy,

  • organizowaniu spotkań "przy wspólnym stole" przy okazji różnych uroczystości np. Dzień Babci, Dzień Dziadka, Dzień Matki, wieczór wigilijny itp.,

  • włączaniu się do akcji "Sprzątanie świata", "Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę" itp.
  • Instytucje oświatowo-wychowawcze środowiska, a więc szkoła wraz z pozaszkolnymi instytucjami oświatowo-wychowawczymi i środowiskiem lokalnym, powinny tworzyć integralną całość. Oznacza to, że między tymi komponentami środowiska zaistnieć musi systematyczne i planowe współdziałanie.




    Autor: Edyta Czesul
    Komentarze + Dodaj komentarz
    Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl