wtorek 21 maja 2019 imieniny Kryspina i Wiktora 1841 - Zmarł Julian Ursyn Niemcewicz
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Konkurs matematyczny - dziecko zdolne matematycznie

Wstęp

Wstęp

Uzdolnienia matematyczne są zdolnościami specjalnymi i odnoszą się tylko do dziedziny matematyki. W uzdolnieniach matematycznych chodzi przede wszystkim o uogólnienia stosunków liczbowych i przestrzennych wyrażanych liczbami i symbolami, które u "urodzonych" matematyków przejawiają się wzmożoną szybkością przeróbki informacji matematycznej.
Zainteresowania i skłonności do rozwiązywania zadań matematycznych pojawiają się bardzo wcześnie w życiu niektórych dzieci. Występuje u nich wysoka wydajność pracy w dziedzinie matematyki oraz mała podatność na zmęczenie w czasie wykonywania zadań.
Mózg dzieci uzdolnionych matematycznie ukierunkowany jest na wyodrębnianie z otaczającego świata bodźców o charakterze stosunków przestrzennych, liczbowych oraz symboli matematycznych. W skutek oddziaływania bodźców o charakterze matematycznym powstają łatwo i szybko skojarzenia nie wymagające dużego wysiłku i starań.
Matematyczny typ umysłowości wg B. Hornowskiego charakteryzuje się:

  • szybkim pojmowaniem struktury zadania i spostrzeganiem materiału matematycznego,

  • szybką przeróbką informacji matematycznej, w tym myśleniem logicznym na materiale liczbowym, przestrzennym oraz symboli matematycznych,

  • zdolnością szybkiego i szerokiego uogólniania stosunków i działań matematycznych,

  • zdolnością streszczania procesu rozumowania matematycznego tj. zdolnością myślenia strukturami zredukowanymi,

  • dążeniem do rozwiązań jasnych, prostych, ekonomicznych i racjonalnych,

  • umiejętnością szybkiego i dowolnego zmieniania kierunku procesu myślowego,

  • długotrwałym przechowywaniem informacji matematycznych: typowych, charakterystycznych schematów, rozumowań i dowodów, metod i zasad rozwiązywania zadań.

  • Nie wystarczy dostrzec szczególne uzdolnienia dziecka, trzeba je umieć rozwijać. Dzieci zdolne wymagają szczególnej opieki. Potrzebują wsparcia i dbałości o rozwój ich wspaniałych możliwości, bo cóż gorszego można dziecku wyrządzić, jak zaprzepaścić jego talent?





    Autor: Janina Karwowska
    Ewa Chmielowska

    Komentarze + Dodaj komentarz
    • mialam, ja (odpowiedzi: 1)
    • mialam takie zadanie w zeruwce a ten konkurs maja robic dziecii zdolne
    • Błąd!, Śmierciożerca (odpowiedzi: 1)
    • Jest błąd w 2 zadaniu dla klasy 1, cz.2!
    • PYTANIE, zodom03 (odpowiedzi: 0)
    • Jak rozwiązac kwadrat magiczny klasa 1 cz.2 Chodze do 4 klasy i nie wiem
    • Lubieć szkołę!!!, Selenia (odpowiedzi: 0)
    • Lubię szkołę bo lubię pływać,a chodzę do szkoły sportowej w Koszalinie!!!!
    • co to, ja (odpowiedzi: 0)
    • nuda dla4 klas choc w pierszej to umialam
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl