czwartek 17 października 2019 imieniny Małgorzaty i Wiktora 1849 - Zmarł Fryderyk Chopin
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Książka moim przyjacielem

Przebieg uroczystości - część I

Cele:

  • Zapoznanie uczniów z biblioteką szkolną
  • Zrozumienie potrzeby czytania książek
  • Wdrażanie do właściwego zachowanie się w bibliotece
  • Wyrabianie prawidłowych nawyków czytelniczych
  • Nabywanie umiejętności obchodzenia się z książką i dbałości o nią
  1. Zapoznanie dzieci z lokalem biblioteki i zgromadzonymi w niej zbiorami.

  2. Odwołanie się do nawyków czytelniczych uczniów i ich opowieści o ulubionych książkach.

  3. Wybieranie przez uczniów z półek interesujących ich książek, zwrócenie uwagi, że ich wybór padał na książki ładne, kolorowe, mało zniszczone.

  4. Recytacja przez jednego z uczniów wiersza:

    Jestem książka z dużej szafy.
    Wszyscy mówią, żem ciekawa,
    więc mnie ciągle ktoś pożycza,
    lecz nie cieszy mnie ta sława.

    Papier miałam bieluteńki,
    ślady na nim Florka ręki.
    Pozaginał Jaś mi rogi,
    Julek na mnie kładł pierogi!

    Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie
    trzymał mnie aż trzy tygodnie.
    Narysował na okładce
    Staś diabełka, małpkę w klatce.

    Anka, Władka siostra mała,
    ta mi kartki wyrywała!
    Cóż mi z tego żem ciekawa,
    Dłużej żyć tak nie potrafię!
    Nie będziecie mnie szanować,
    To się na klucz zamknę w szafie...!

    J. Huszcza, „Skarga Książki”

  5. Ustalenie zasad postępowania z książką, odczytywanie przygotowanych haseł i zawieszanie ich na specjalnie przygotowanej tablicy:

    Prośby książki:

    • Nie pisz i nie rysuj tuszem na mych kartkach, bowiem wkrótce będę prawie nic nie warta!
    • Nie zaginaj rogów, na półce mnie stawiaj, zakładek używaj, czasem mnie naprawiaj!
    • Kiedy moje kartki wyrwiesz i wyrzucisz, wiedz że wtedy nigdy do mnie nie powrócisz!
    • Gdy się ze starości zacznę rozlatywać spróbuj mnie posklejać lub pozszywać!
    • Nie czytaj, gdy jadasz, nie brudź mnie rękami, to będę ci służyć długimi latami!

  6. Rozmowa o korzyściach płynących z czytania książek, wyszukiwanie wśród przygotowanych karteczek zdań o korzyściach płynących ze spotkania z książką. Odczytywanie tych zdań przez chętnych uczniów:
    • Książka uczy
    • Poznajemy świat i tajemnice przyrody
    • Znajdujemy przyjaciół
    • Poznajemy ciekawe historie
    • Znajdujemy sposób na nudę
    • Możemy się dobrze bawić




Autor: Marzena Janiak, Jadwiga Harlak
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl