poniedziałek 14 października 2019 imieniny Kaliksta i Liwii 1773 - Utworzenie Komisji Edukacji Narodowej
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Konkurs wiedzy "Milioner"

Wstęp

Konkurs wiedzy "Milioner"

Konkurs ten może być przeprowadzony w dowolnych klasach, na przykład z okazji Dnia Dziecka.
Poniższy konkurs przygotowany został dla klas III. Pomysł tego konkursu powstał na podstawie znanego telewizyjnego programu "Milionerzy". Tym razem nie dorośli, ale dzieci sprawdzają swoją wiedzę z różnych dziedzin.
Imprezę organizujemy na sali gimnastycznej udekorowanej tematycznie, np. dużymi banknotami i monetami. Przygotowujemy plansze z symbolami kół ratunkowych:

  • Przyjaciel

  • Publiczność

  • Pół na pół

  • oraz plansze z kwotami odpowiadającymi danym pytaniom z przesuwnym oknem, pokazującym, za jaką kwotę jest pytanie, a także karty: A, B, C, D umieszczone na bocznej ścianie sali.

    Do konkursu z każdej klasy wyznaczony zostaje jeden gracz oraz jeden "przyjaciel". "Milioner" losuje przygotowany wcześniej zestaw pytań, który podobnie jak w programie telewizyjnym ma wyznaczone dwie kwoty gwarantowane oraz główną wygraną "milion złotych". Oczywiście nagrodą w zabawie nie mogą być pieniądze, więc w zależności od pomysłowości prowadzącego przygotowujemy własne nagrody, np. słodycze oraz symboliczny czek na wygraną kwotę. Zwycięzca, czyli "milioner", otrzymuje nagrodę specjalną, np. dwa bilety do kina oraz symboliczny czek na milion złotych.
    Jeżeli gracz korzysta z pomocy kół ratunkowych, zasłaniamy daną planszę szarfą, co znaczy, że została wykorzystana. Gdy gracz korzysta z pomocy publiczności, cała widownia ustawia się w wyznaczonych miejscach, odpowiednio wybierając odpowiedź A, B, C lub D. Specjalnie wybrana komisja przelicza ilość ustawionych osób i zapisuje wyniki na tablicy.
    Wybór koła ratunkowego "Przyjaciel" pozwala na konsultacje gracza z przyjacielem i ustalenie odpowiedzi, oczywiście w określonym czasie, żeby uniknąć przedłużania się zabawy. Przerywnikiem podczas gry mogą być przygotowane wcześniej przez klasy reklamy, parodie reklam dowolnych produktów lub piosenki.





    Autor: Magdalena Krupicka
    Komentarze + Dodaj komentarz
    • Milionerzy, Beata (odpowiedzi: 0)
    • Super pomysł
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl