wtorek 18 lutego 2020 imieniny Konstancji i Maksyma 1953 - Pierwszy seans filmu trójwymiarowego
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Niezwykłe życie doktora Dolittle

Co znajduje się w kufrze doktora Dolittle? (przebieg zajęć)

1. Uczniowie zgromadzeni w kręgu.
Listonosz wnosi kufer z napisem "Dla klasy IIa".
Co znajduje się w tajemniczym kufrze? - ćwiczenia wyobraźni.
Wypowiedzi na temat przewidywanej zawartości kufra. Po otwarciu - wyjęcie z pierwszej przegródki kufra koperty z napisami:
a) Obliczcie!
b) Uporządkujcie wyniki od najmniejszego do największego!
c) Odwróćcie stateczki i odczytajcie hasło!

2. Obliczanie działań matematycznych na dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100 z przekraczaniem progu dziesiątkowego.
Dostosowanie się do poleceń doktora - 1a, 1b, 1c.
Wspólne odczytanie hasła: "Zapraszam do wspólnej podróży!"

3. Układanka puzzle - kontur Afryki z różnym kolorem tła.
Uczniowie w rytm melodii spacerują po klasie i szukają jednego elementu puzzli. Łączą się w grupy według kolorów tła, układają.
Ustalenie, że celem podróży jest Afryka.

4. Wyjęcie z drugiej przegródki kufra - kasety wideo.
Oglądanie fragmentów filmu o Afryce z programu telewizyjnego T. Halika i E. Dzikowskiej z cyklu "Pieprz i wanilia".

5. Jak należy przygotować się do podróży?
Ustalenie metodą "pływającej kartki" - praca w grupach:
a) rekwizyty,
b) wiadomości teoretyczne o kraju, kontynencie, na który chcemy się udać.

6. Przygotowujemy się do podróży - poznajemy ludzi, zwierzęta i roślinność Afryki - szukanie wskazówek w kufrze doktora - w trzeciej przegródce olbrzymia ilość książek.
Każda grupa wybiera pozycje książkowe z zakładkami odpowiadającymi kolorowi grupy. Następnie udaje się do stolika, na którym leży koperta w tym samym kolorze. W kopercie znajdują się pytania ukierunkowujące pracę grupy, a także liczne ilustracje do zagadnień opracowywanych przez grupę.
Tytuły kopert:
Zwierzęta Afryki (załączniki 4a)
Jakie rośliny rosną w Afryce? (załącznik 4b)
Co możesz powiedzieć o ludziach żyjących w Afryce? (załącznik 4c)
Uczniowie wybierają pytania dla siebie, mogą łączyć się po dwóch w grupie i na stronach zaznaczonych zakładką wyszukują informacje.

7. Prezentacja efektów pracy każdej z grup w postaci:
- wypowiedzi ustnej popartej ilustracją,
- w postaci kartonika-wyrazu lub dwóch oraz ilustracji charakteryzujących wybrane przez dziecko zagadnienie i umieszcza je na olbrzymim konturze Afryki w odpowiednim miejscu: roślinność, zwierzęta, życie ludzi.
Nauczyciel uzupełnia informacje. Uczniowie siedzą w kręgu wokół konturów Afryki.

8. Samodzielna praca uczniów - wykonywanie zadań z karty pracy (załączniki 5a, 5b, 6)
Praca indywidualna przy stolikach.
Po wykonaniu zadań możliwość przejścia do kącika książki: "Książki o Afryce".

9. Wykonywanie bębna wodnego - instrumentu charakterystycznego dla Afryki - praca w parach.

10. Murzyńska zabawa - gra na bębnach wodnych, taniec w rytm melodii murzyńskich.

11. Podsumowanie zajęć:
a) Kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat:
- Czy na dzisiejszych zajęciach dowiedziałeś się czegoś nowego o Afryce?
- Co najbardziej cię zainteresowało?
b) Zaproszenie do podróży - gra dydaktyczna (matematyczna) z przeszkodami i nagrodami "Statkiem z Anglii do Afryki" - turniej międzygrupowy.
Grupa, która dotrze najprędzej do celu, jako pierwsza przechodzi do stolika: "Potrawy afrykańskie" - sałatki owocowo-warzywne przygotowane przez rodziców.





Autor: Mirosława Smelik
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl