wtorek 18 lutego 2020 imieniny Konstancji i Maksyma 1953 - Pierwszy seans filmu trójwymiarowego
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Niezwykłe życie doktora Dolittle

Jakie inne przygody mogły spotkać doktora Dolittle? (wstęp)

Temat dnia: Jakie inne przygody mogły spotkać doktora Dolittle? Piszemy nową książkę.

Cele operacyjne:
Uczeń potrafi:

  • samodzielnie rozwiązać krzyżówkę,

  • wypowiedzieć się na temat lektury,

  • określić zakres znaczeniowy słowa przygoda,

  • uzasadnić własny sąd,

  • uczestniczyć w rozmowie całej klasy,

  • wypowiedzieć się na temat oglądanej książki,

  • wyróżnić autora i ilustratora,

  • przestrzegać w praktyce zasad redagowania opowiadania,

  • napisać twórcze opowiadanie, współdziałając w grupie,

  • zaprezentować efekty swojej pracy,

  • słuchać wypowiedzi innych,

  • czytać zredagowany tekst,

  • wymyślić tytuł książki,

  • zaprojektować stronę tytułową książki,

  • rozumieć słowo galeria,

  • właściwie zachować się na wystawie,

  • zaprezentować efekty swej pracy,

  • dodawać w zakresie 100,

  • zaśpiewać piosenkę, korzystając z tekstu,

  • wyrazić swój sąd na temat zajęć.

  • dodawać i odejmować w zakresie 100,

  • udzielać odpowiedzi na pytania dotyczące treści zadania tekstowego,

  • formułować pytania do zadań,

  • współdziałać w parze.
  • Pomoce dydaktyczne:

  • koperty z krzyżówką dla każdego ucznia,

  • rozwiązania krzyżówki (po otwarciu tablicy),

  • kolorowe kartki A4,

  • nagranie magnetofonowe: walc z baletu "Maskarada" A. Chaczaturiana,

  • książki dla dzieci,

  • plansza z napisem "opowiadanie":
    I część - wstęp
    Co było najpierw?
    II część - Rozwinięcie
    Co się wydarzyło?
    III część - Zakończenie
    Jak to się skończyło?

  • plansza: zwroty wzbudzające zainteresowanie: nagle, niespodzianie, nikomu nie przyszło do głowy, stało się coś nadzwyczajnego, czy wiecie, co było potem,

  • karty ksero,

  • flamastry, farby, kredki, korektor,

  • słowniczki ortograficzne,

  • pudełko "Bank pomysłów" z pomysłami na temat pracy,

  • tusz, patyczki, markery, pisaki, papier kolorowy, skrawki materiału,

  • informacja o punktach na tablicy,

  • krążki czerwone i zielone dla każdego ucznia,

  • nagranie magnetofonowe piosenki "Bambo",

  • tekst z rozciętymi wersami w kopercie,

  • duża kostka do gry,

  • plansze z ponumerowanymi pytaniami na tablicy,

  • treść zadania tekstowego w kopercie,

  • plastikowe małe owoce ze straganu warzywnego,

  • kartoniki,

  • oś liczbowa,

  • kartoniki z liczbami i znakami "+", "-",

  • miniplusy matematyczne -dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.
  • Metody:

  • słowna: rozmowa, czytanie,

  • oglądowa: oglądanie książek o tematyce przygodowej, przyrodniczej, prezentacja prac,

  • działań praktycznych: pisanie twórczego opowiadania, projektowanie strony tytułowej książki, układanie wersów piosenki w całości, obliczanie w zakresie 100.
  • Formy pracy:

  • indywidualna jednolita,

  • grupowa jednolita,

  • zbiorowa jednolita.
  • Czas trwania: 90 minut





    Autor: Mirosława Smelik
    Komentarze + Dodaj komentarz
    Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl