poniedziałek 14 października 2019 imieniny Kaliksta i Liwii 1773 - Utworzenie Komisji Edukacji Narodowej
Do końca roku pozostało: 0 dni
Nauczanie zintegrowane
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Podróżujemy pociągiem

Wstęp

Scenariusz zintegrowanych zajęć dla klasy I

Krąg tematyczny: Zbliżają się wakacje

Temat dnia: Podróżujemy pociągiem

Edukacja polonistyczna:

  • słuchanie wiersza "Lokomotywa",

  • rozmowa na temat treści wiersza,

  • wielka litera w nazwach miejscowości, rzek i krain geograficznych,

  • utrwalenie wiadomości o rzeczownikach i czasownikach,

  • wyrazy dźwiękonaśladowcze (bez podawania terminu).
  • Edukacja społeczno-przyrodnicza:

  • rodzaje pociągów i lokomotyw,

  • różnorodne wykorzystanie kolei,

  • bezpieczeństwo w czasie podróży.
  • Edukacja matematyczna:

  • utrwalenie działań w zakresie 20,

  • odczytywanie pełnych godzin na zegarze.
  • Edukacja plastyczno-techniczna:

  • przedstawienie sytuacji przestrzennych z uwzględnieniem położenia i oddalenia,

  • rysunek kredkami.
  • Edukacja motoryczno-ruchowa:

  • reagowanie na sygnały,

  • zabawa ruchowa "Podróż pociągiem przez różne regiony Polski".
  • Cele ogólne:

  • zapoznanie dzieci z lekturą "Lokomotywa" Juliana Tuwima,

  • zapoznanie ze środkami komunikacji - kolej,

  • utrwalenie wiadomości o różnych regionach Polski.
  • Cele operacyjne:

  • rozpoznaje w tekście rzeczowniki i czasowniki,

  • redaguje ustne odpowiedzi na pytania,

  • zna rodzaje pociągów i lokomotyw,

  • umie zachować się w środkach transportu,

  • liczy w zakresie 20,

  • potrafi odczytać pełną godzinę na zegarze,

  • rozumie sens spędzania wolnego czasu na powietrzu.
  • Metody:

  • oparte na słowie: rozmowa, recytacja,

  • oparta na działaniu: drama, działalność praktyczna.
  • Formy:

  • zbiorowa jednolita,

  • indywidualna.




  • Autor: Ewa Pomykacz
    Barbara Smorczewska

    Komentarze + Dodaj komentarz
    Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl