|
 Podczas lekcji uczniowie mają rozwiązać problemy finansowe związane z organizowanym w szkole festynem „Bezpieczny uczeń", obliczą przychód i zysk uzyskany ze sprzedaży ciasta upieczonego przez mamy, wyznaczą, po jakiej cenie członkowie koła fotograficznego powinni sprzedawać zrobione zdjęcia. Utrwalają pojęcia matematyczne, wyszukują i selekcjonują informacje, stosują techniki twórczego rozwiązywania problemów, właściwie stosują proste pojęcia ekonomiczne.
 Celem lekcji jest kształtowanie umiejętności stosowania terminów, pojęć i procedur niezbędnych w praktyce życiowej (fiskus, podatek dochodowy od osób fizycznych), a także umiejętności posługiwania się internetem, umiejętnego wypełniania PIT-u, rozwijanie samodzielności, umiejętności współdziałania w grupie, przewidywania.
 Celem wszystkich zajęć jest uświadomienie uczniom, jak ważnym elementem każdego gospodarstwa domowego jest umiejętne konstruowanie budżetu domowego. Zajęcia te mają również pokazać, w jaki sposób można zmniejszyć domowe wydatki poprzez ekonomiczne gospodarowanie energią elektryczną, gazem i wodą.
 Zajęcia poprzedzone są wycieczką do zakładu odzieżowego, gdzie uczniowie mają okazję przypomnieć sobie wiadomości ze szkoły podstawowej o tkaninach i ich właściwościach, jak również poznać technologie produkcji odzieży. Podczas wycieczki uczniowie mogą również poznać organizację pracy. Te wszystkie spostrzeżenia i wiadomości mogą wykorzystać na lekcji, gdzie trzeba zaprojektować i wykonać, zachowując wszystkie etapy produkcji, skarpetę świąteczną.
 Są to zajęcia z kultury przedmiotu. Uczeń potrafi odróżniać negocjacje miękkie od negocjacji twardych oraz rzeczowych, przytaczać wady i zalety negocjacji miękkich i twardych, podawać przykłady technik wspomagających uważne słuchanie, poprawne mówienie.
 Prezentujemy artykuł z cyklu "Którędy do dobrobytu?". Artykuły, które publikujemy na stronach portalu Interkl@sa, powstały we współpracy z Towarzystwem Ekonomistów Polskich. Zapraszamy do lektury artykułu "Banki zagraniczne - dobre czy złe?" autorstwa Krzysztofa Błędowskiego.
 Prezentujemy artykuł z cyklu "Którędy do dobrobytu?". Artykuły, które publikujemy na stronach portalu Interkl@sa, powstały we współpracy z Towarzystwem Ekonomistów Polskich. Zapraszamy do lektury artykułu "Korzyści z nierównego podziału dochodów" autorstwa Bohdana Wyżnikiewicza.
 Jest to scenariusz lekcji do I klasy liceum ekonomicznego. Uczeń potrafi odróżniać i wyjaśnić metody maksymalizacji zysku i obliczyć poszczególne pozycje kosztów, przychodów oraz zysk (stratę).
 Prezentujemy artykuł z cyklu "Którędy do dobrobytu?". Artykuły, które publikujemy na stronach portalu Interkl@sa, powstały we współpracy z Towarzystwem Ekonomistów Polskich. Zapraszamy do lektury artykułu "Czy można po 'wsze czasy' być hutnikiem?" autorstwa Macieja Rybińskiego.
 W artykule zostały omówione koszty, przychody i zyski w różnych strukturach rynkowych. Poznasz wzory, przykłady, a wszystko jest ciekawie zilustrowane w formie tabel i wykresów.
|
Biuletyn informacyjny Polskiego Portalu Edukacyjnego Interkl@sa to najlepszy i najszybszy sposób na otrzymywanie informacji o nowościach i wydarzeniach związanych z programem Interkl@sa.
Jeśli chcesz otrzymywać biuletyn, kliknij tutaj.
Napisz do nas o tym, co cię nurtuje, jakie masz problemy, pytania. Czekamy na propozycje, co chciałbyś tu zobaczyć. Napisz do nas na adres przeds@interklasa.pl.
|