środa 19 czerwca 2019 imieniny Gerwazego i Protazego 1623 - Urodził się Blaise Pascal
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Jak zmniejszyć ilość odpadów?

Wstęp

Dział programu: Ochrona przyrody.

Cele lekcji:
Dziedzina poznawcza
A. Zapamiętanie wiadomości.

Uczeń:
- wie co to są odpady,
- wymienia rodzaje odpadów produkowanych w gospodarstwach domowych,
- definiuje pojęcia: segregacja, recykling,
- wymienia sposoby wykorzystania odpadów w przemyśle,
B. Rozumienie wiadomości.
Uczeń:
- wyjaśnia potrzebę segregowania odpadów i oszczędzania surowców,
- wskazuje możliwości ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów,
- rozróżnia odpady.

Umiejętności
C. Stosowanie umiejętności w sytuacjach typowych .
Uczeń:
- potrafi segregować odpady,
- zastosuje powtórnie niektóre odpady,
- dokona wyboru towaru w opakowaniu „przyjaznym dla środowiska”.
- czyta tekst ze zrozumieniem

D. Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych.
Uczeń:
- proponuje postępowanie, które prowadzi do zużywania małej ilości surowców,
- przewiduje skutki nieracjonalnej gospodarki
- ocenia swoje postępowanie związane z oszczędnością surowców.
- selekcjonuje i grupuje zdobyte wiadomości,


Postawy:
- poczuwa się do obowiązku wykorzystywania surowców wtórnych,
- przygotowanie do świadomych działań zmierzających do ograniczenia masy śmieci,
- poczucie moralnej odpowiedzialności za stan środowiska.

Metody pracy: dyskusja, analiza, praca z tekstem, interpretowanie wyników.
Formy pracy: zbiorowa, grupowa.

Środki dydaktyczne:
karty pracy, kaseta magnetofonowa z nagranym wywiadem z dyrektorem wysypiska śmieci, odpady w postaci gazet, kubków plastikowych, kartoników po napojach, butelek po sokach, puszek aluminiowych, baterii, resztek materiałów. Odpady z papieru samoprzylepnego-grupa, która zbierze ich najwięcej, za poprawnie wykonane polecenia otrzymuje oceny.













Autor: Jadwiga Taszakowska
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl