środa 19 czerwca 2019 imieniny Gerwazego i Protazego 1623 - Urodził się Blaise Pascal
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Niezawodni tropiciele wody – zajęcia terenowe dla klasy III

Lekcja edukacji środowiskowej

Cele:
  • poznanie niektórych właściwości wody
  • przygotowanie dzieci do współdziałania w zespole,
  • wyrabianie umiejętności świadomej obserwacji,
  • pobudzanie aktywności poznawczej,
  • kształtowanie u dzieci postawy wzajemnego poszanowania i tolerancji,
  • wyrabianie umiejętności pracy z instrukcją,
  • rozbudzanie kreatywności

Metody: poszukujące, praktyczne

Formy; praca w grupach

Środki dydaktyczne: karty pracy, szyszki, pojemniki z wodą, kora brzozy, pióra, kawałki kory, kamyczki, koraliki, plastelina, skorupki jaj, wazelina, miski z wodą, kawałki bibuły

Faza przygotowawcza:

Przed zajęciami nauczyciel wyznacza obszar działań. Ustawia  na wyznaczonym terenie stoliki lub pnie z potrzebnym sprzętem, podpisuje i numeruje kolejne przystanki od 1 do 4.

Zapoznanie uczniów z celami.

1. Podział uczniów na zespoły.

Uczniowie losują kartki z zapisanymi rolami, które zostaną im przydzielone w zespołach. W każdej grupie jest: Artysta, Kronikarz, Poeta, Tropiciel.

Uczniowie spośród siebie wybierają jedno dziecko, które równocześnie będzie Wodzem. Koledzy ze starszych klas pełnią rolę Sokolego Oka - obserwatorów wspierają nauczyciela. W grupach każdy uczeń pełni funkcję zgodnie z wylosowana rolą.

2. Nauczyciel prosi aby uczniowie wymyślili zawołanie dla swojej grupy.

Wódz dokonuje wyboru nazwy a Kronikarz wpisuje na kawałku kory brzozy (korę można zebrać ze ściętych pni brzozy).

Wodzowie losują koperty z zadaniami na pierwszy przystanek.

Faza realizacji

Grupy przemieszczają się do poszczególnych przystanków(na każdym przystanku wyznaczone są po 3 stanowiska badawcze) i pracują w swoim tempie. Na poszczególnych stanowiskach losują zadania i po wykonaniu pracy przechodzą dalej.

Podsumowanie

Uczniowie prezentują zadania w sposób odpowiedni do przydzielonej roli. Kronikarz, Poeta, Artysta, Tropiciel, Sokole Oko, każdy z nich na inne rzeczy zwrócił uwagę w trakcie realizacji ćwiczeń.





Autor: Elżbieta Nowicka – Różycka
Początek publikacji: 2008-01-21
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl