piątek 19 lipca 2019 imieniny Alfreda i Wodzisława 1655 - Potop szwedzki
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Jakie są wspólne cechy istot żywych?

Przebieg lekcji

1. Faza wstępna

· Sprawy organizacyjno-porządkowe - sprawdzenie obecności
- sprawdzenie pracy domowej

· Pytania i polecenia sprawdzające stopień opanowania wiedzy i umiejętności z poprzednich lekcji i nawiązujące do nowego tematu:
- Jak podzieliliśmy elementy przyrody?
- Wymień elementy przyrody ożywionej i nieożywionej.
- Dlaczego jedne elementy zaliczamy do przyrody ożywionej, a inne do przyrody nieożywionej?

· Zapoznanie uczniów z tematem, celami i przebiegiem lekcji

· Utworzenie dwuosobowych grup

· Instrukcja obsługi programu multimedialnego


2. Faza realizacyjna


· Pogadanka, podczas której nauczyciel pokazuje chomika, rybki oraz skałę wapienną i prosi uczniów o wymienienie różnic między zwierzętami a skałą.
· Uczniowie zajmują miejsca przy komputerach i wybierają temat „Cechy organizmów żywych” z rozdziału piątego Fauna i flora.
· Dzieci zaznajamiają się z układem materiału i treściami zawartymi w podanym temacie.
· Na podstawie różnic między mrówką i kamieniem uczniowie wskazują cechy organizmów żywych.
· Każda grupa otrzymuje kartę pracy, którą wypełnia podczas analizy treści programu multimedialnego dotyczących tematu lekcji.
· Nauczyciel kontroluje prawidłowy przebieg lekcji, wyjaśnia uczniom wątpliwości związane z posługiwaniem się programem i wypełnieniem karty pracy.
· Po wypełnieniu kart pracy uczniowie oddają je nauczycielowi, a następnie odpowiadają na 2 pierwsze pytania w hiperłączu „Sprawdź, co umiesz” - nauczyciel sprawdza poprawność odpowiedzi.
· Dzieci wykonują w zeszycie ćwiczeń zadania ze strony 38 i 39, a prowadzący sprawdza karty pracy i ocenia najlepiej wypełnione.


3. Faza podsumowująca

· Nauczyciel omawia i wyjaśnia ewentualne błędy popełnione przez uczniów podczas wypełniania kart pracy.
· Praca domowa – strona 40 w zeszycie ćwiczeń.
· Ewaluacja
- Czy praca z programem multimedialnym ułatwiła Ci zrozumienie treści dotyczących cech żywego organizmu?
- Czy chciałbyś/chciałabyś, aby lekcje przyrody z zastosowaniem programu multimedialnego odbywały się częściej?








Autor: Urszula Załucka
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl