Cele:
- 1. Kształcenie umiejętności podejmowania praktycznych działań: segregowanie makulatury, opakowań plastikowych, szklanych, puszek.
- 2. Uświadomienie wpływu gromadzenia odpadów na najbliższe środowisko.
- 3. Uwrażliwienie na estetyczne wartości zadbanego, czystego środowiska.
- 4. Kształcenie nawyków proekologicznych.
Zakres treści:
- 1. Wiemy skąd się biorą odpady.
- 2. Rozróżnianie rodzajów odpadów oraz możliwości ich wykorzystania i recyklingu.
- 3. Aktywne uczestniczenie w obchodach Święta Drzewa, Dnia Ziemi, Sprzątania Świata.
- 4. Włączanie dzieci i rodziców w systematyczne działania, np. zbieranie puszek, makulatury i innych odpadów oraz szukanie pomysłów na ich wykorzystanie.
Spodziewane efekty:
1. Dziecko segreguje odpady według grup surowców wtórnych
2. Dziecko czuje się odpowiedzialne za stan czystości środowiska.
3. Dziecko oszczędza energię elektryczną i świetlną.
4. Dziecko włącza się w akcje promujące „ ochronę Ziemi".
5. Dziecko wie, które odpady można wykorzystać powtórnie.