poniedziałek 17 czerwca 2019 imieniny Laury i Marcjana 1696 - Zmarł Jan III Sobieski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Oglądamy liść moczarki pod mikroskopem

Wstęp

Scenariusz lekcji biologii w klasie V szkoły podstawowej przygotowany w oparciu o program nauczania blokowego przyrody (wydawnictwa WSiP).


Oglądamy liść moczarki pod mikroskopem


Dział programu: Ląd jako środowisko życia.


CELE OPERACYJNE:


  1. Poziom wiadomości

    A. Zapamiętanie wiadomości.

    UCZEŃ:
    • nazywa części mikroskopu
    • wymienia przybory potrzebne do wykonania preparatu mikroskopowego
    • podaje kolejność czynności przy wykonywaniu preparatu i mikroskopowaniu

    B. Rozumienie wiadomości.

    UCZEŃ:
    • opisuje sposób przygotowywania preparatu mikroskopowego z liścia moczarki
    • wyjaśnia podstawowe zasady obowiązujące podczas sporządzania preparatu i posługiwania się mikroskopem
    • wyjaśnia związek między zielonym kolorem komórek a samożywnością rośliny
    • opisuje budowę mikroskopową liścia w kategoriach budowy komórkowej, opisuje kształt i ułożenie komórek
    • wyjaśnia rolę ściany komórkowej

  2. Poziom umiejętności

    C. Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych.

    UCZEŃ:
    • sporządza preparat mikroskopowy z liścia moczarki
    • samodzielnie ustawia światło, obraz i ostrość
    • prowadzi samodzielnie obserwacje mikroskopowe pod najmniejszym i zwiększonym powiększeniem
    • rozróżnia pod mikroskopem i określa kształty komórek liścia moczarki
    • dostrzega ścianę komórkową
    • rysuje uproszczony obraz budowy komórkowej liścia spod mikroskopu

    D. Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych.

    UCZEŃ:
    • wymienia elementy budowy wewnętrznej komórki, podaje pełnione przez nie funkcje
    • rozpoznaje pod mikroskopem różne elementy budowy komórki
    • przewiduje skutki niestosowania się do zasad mikroskopowania
    • proponuje wykonanie innych preparatów z liści z uwzględnieniem odpowiednich zasad

  3. Postawy

    UCZEŃ:
    • wykazuje zainteresowanie światem trudno dostrzegalnym, mającym wymiar mikroskopowy
    • współpracuje z kolegą, koleżanką przy wykonywaniu wspólnego zadania
    • zachowuje się stosownie do sytuacji wynikającej z obecności osób trzecich na lekcji
    • stosuje zasady kulturalnego zachowania się w kontaktach z rówieśnikami i osobami dorosłymi
    • wykazuje zainteresowanie programem współpracy swojej szkoły ze szkołami z innych państw





Autor: Małgorzata Zagrodzka, nauczyciel SP 1 w Ustce
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl