niedziela 20 października 2019 imieniny Ireny i Kleopatry 1854 - Urodził się Jean Arthur Rimbaud, poeta francuski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Zajęcia terenowe

Przebieg zajęć

CZYNNOŚCI WSTĘPNE: sprawdzenie obecności i krótkie nawiązanie do tematu zajęć.

PRZEBIEG ZAJĘĆ: W trakcie lekcji - wędrówki po najbliższej okolicy szkoły - uczniowie są zobowiązani do bacznej obserwacji elementów krajobrazu. Po dotarciu na miejsce wybrane przez nauczyciela uczniowie podzieleni na grupy dwuosobowe otrzymują swoje karty pracy, słownik geograficzny i mapę Polski, a następnie przystępują do wypełniania zadań w karcie.

PRACA DOMOWA: Odszukaj na mapie powiatu, województwa lub najbliższego regionu punkt najwyżej położony w okolicy, podaj jego wysokość bezwzględną.





Karta pracy ucznia

.....................................
imię i nazwisko ucznia
..............................
data



1. Z podanych niżej elementów krajobrazu wybierz i wpisz do odpowiedniej kolumny w tabeli: góra, droga, ogród, pagórek, boisko, las, jezioro, blok mieszkalny, dolina.

Elementy naturalne krajobrazu  Elementy wytworzone przez człowieka 
 


 




2. Wpisz do poniższej tabeli po pięć zaobserwowanych elementów krajobrazu w okolicy szkoły:

 Elementy naturalne krajobrazu  Elementy wytworzone przez człowieka
 


 


3. Odszukaj w słowniku geograficznym informacje, które pomogą Ci odpowiedzieć na pytanie: czym różnią się między sobą: pagórek, wzgórze i góra. Wpisz poniżej znalezione definicje.
pagórek - .....................................................................................................................................

wzgórze - .....................................................................................................................................

góra - .....................................................................................................................................


4. Rozpoznaj i podpisz formy ukształtowania terenu: teren równinny, pagórkowaty i górzysty

przyroda












5. Które z tych form najczęściej występują w okolicy Twojej szkoły?
................................................................................................................................................


6. Przy pomocy słownika geograficznego wyjaśnij pojęcia:
wysokość względna - ...................................................................................................................
......................................................................................................................................................
wysokość bezwzględna - .............................................................................................................
......................................................................................................................................................


7. Odczytaj z rysunku wysokość względną i bezwzględną miejsca, gdzie znajduje się budynek. Wpisz odczytane wartości w luki w podanym poniżej tekście.

przyrida2


















Budynek położony jest na ............. metrach wysokości bezwzględnej. Wysokość względna wzniesienia, na którym znajduje się budynek w stosunku do rosnących drzew wynosi ............ metrów.


8. Oceń wysokość dowolnej formy wypukłej w terenie, a następnie za pomocą taśmy mierniczej i łaty (przy pomocy nauczyciela) zmierz jej wysokość względną. Uzupełnij poniższy tekst:
Wysokość formy wypukłej metodą „na oko” - ........................................ metrów.
Wysokość formy wypukłej zmierzona za pomocą łaty i taśmy mierniczej - ................ metrów.
Jest to wysokość względna mierzona od .................................. do ....................................... .
Mierzona forma wypukła nazywa się ............................................. ponieważ jej wysokość
względna wynosi ..................................................... .







Komentarze + Dodaj komentarz
  • Mam pytanoie, MISS:) (odpowiedzi: 0)
  • powinny być tu zadania a nie tylko jakieś napisy może zróbcie coś co będzie jeszcze bardziej pomagało uczniom szkół podstawowych!!!!!!!!!!!!
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl