czwartek 25 kwietnia 2019 imieniny Jarosława i Marka 1599 - Urodził się Oliver Cromwell
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Oglądamy liść moczarki pod mikroskopem

Przebieg lekcji


Faza lekcji Czynności nauczyciela Czynności ucznia Odniesienie do programu SOKRATES
Czynności organiza- cyjnoporządkowe Przywitanie, ustalenie listy osób nieobecnych, polecenia organizacyjne Uczniowie witają nauczyciela i gości, dyżurni zgłaszają nieobecnych, uczniowie wyjmują zeszyty, podręczniki, przybory •  Uczniowie witają gości w językach polskim i angielskim
•  Nauczyciel informuje po angielsku, w jakim rodzaju zajęć uczestniczą, czego uczniowie już nauczyli się w zakresie związanym z lekcją, podaje temat zajęć
•  Nauczyciel krótko wyjaśnia czym uczniowie będą się na lekcji zajmować
Rekapitulacja wtórna Pytania przypominające wiadomości i umiejętności dot. budowy mikroskopu, zasad mikroskopowania, budowy i funkcji liścia Uczniowie zgłaszają się do odpowiedzi lub wyznacza ich nauczyciel
uczniowie:
- pokazują lub nazywają wskazane części mikroskopu, określają ich funkcje
- wymieniają kolejność wykonywanych podczas mikroskopowania czynności
- podają powiększenie całkowite w oparciu o podane powiększenie okularu i obiektywu
- opisują budowę morfologiczną liścia w oparciu o okazy i tablice graficzne
- wymieniają podstawową funkcję liścia: wytwarzanie składników pokarmowych
- wymieniają czynniki niezbędne do fotosyntezy
- wyjaśniają pojęcie samożywności
możliwość oceny stopnia opanowania umiejętności i wiedzy, obserwowanie zachowań i aktywności uczniów
Wprowadzenie do nowego tematu •  Postawienie pytania: co liść ma "w środku", co zrobić aby to zobaczyć?
•  Wprowadzenie określenia "budowa komórkowa" (wskazanie na moczarkę jako dobry obiekt obserwacji mikroskopowych z wyjaśnieniem w dalszej części lekcji dlaczego)
•  Sformułowanie tematu, określenie celów lekcji
Uczniowie próbują wyjaśniać, zgłaszają swoje propozycje, zapisują temat lekcji • Możliwość przejrzenia podręczników i zeszytów uczniowskich




Autor: Małgorzata Zagrodzka, nauczyciel SP 1 w Ustce
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl