czwartek 17 października 2019 imieniny Małgorzaty i Wiktora 1849 - Zmarł Fryderyk Chopin
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Przyczyny ginięcia gatunków

Przebieg zajęć


Przebieg zajeć:

Etap zajęć:Przebieg zajęć:Umiejętności kluczowe:Czynności nauczyciela:
1. ZaangażowanieNawiązanie do poprzednich zajęć. Wykład ilustrowany foliogramami na temat zagrożeń fauny i flory na kuli ziemskiej.




Następuje podział uczniów na 3 grupy (odliczanie od 1 do 3). Uczniowie siadają przy odpowiednio oznaczonych stolikach.
Precyzyjne wyrażanie myśli. Komunikacja nauczyciel-uczeń, uczeń-uczeń.





Organizacja zespołów.
Nauczyciel omawia przyczyny zagrożeń roślin i zwierząt, wskazuje na tempo wymierania gatunków. Podsumowuje dyskusję.

Nauczyciel rozdaje instrukcje grupom.
2. Badanie i     przekształcanieAnaliza otrzymanych przez grupy instrukcji.



Uczniowie dyskutują na temat: „Jakie sfery działalności człowieka zagrażają zwierzętom w Polsce?”

Pracując metodą metaplanu uczniowie tworzą plakat. W odpowiednie pola planszy (korzystając z powierzonych przez nauczyciela materiałów) wpisują odpowiedzi na pytania:
  • Jak jest?
  • Jak powinno być?
  • Dlaczego nie jest tak jak być powinno?
  • Co należy zmienić? (wnioski)
Przyjmowanie różnych ról i obowiązków w grupie.

Integracja pracy grupy. Planowanie wykonania zadania.



Efektywne współdziałanie w zespole. Operatywne przekształcanie wiedzy. Selekcja materiałów Skuteczna komunikacja wewnątrz zespołu.
Nauczyciel nadzoruje przydział obowiązków w grupie oraz obserwuje pracę w grupach.
3. PrezentacjaSprawozdawcy prezentują plakaty wykonane w grupach ze szczególnym zwróceniem uwagi na wnioski jakie zespół wyciągnął z dyskusji.

Podsumowaniem zajęć będzie wypełnienie kart pracy.
Prezentacja efektów pracy zespołowej i ocenianie.Nauczyciel ocenia wkład pracy oraz sprawdza czy uczniowie prawidłowo wyciągnęli wnioski.

Prowadzący zajęcia prosi o wypełnienie tabeli, która będzie zapisem z zajęć
4. RefleksjaUczniowie wybierają najbardziej trafnie wykonany plakat przez przydział punktów od 1 do 3.

Nauczyciel zadaje pytanie: "Czy chcecie rozmawiać jeszcze o ginących i zagrożonych gatunkach?" - prosi o odpowiedź poprzez podniesienie ręki.
Samoocena.
Ocena przez pozostałe grupy.
Nauczyciel podkreśla potrzebę ochrony gatunkowej fauny i flory - pobudza do refleksji.





Autor: Liliana Broy
nauczyciel przyrody w szkole podstawowej w Rybniku

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl