wtorek 25 czerwca 2019 imieniny Wilhelma i Łucji 1903 - Urodził się George Orwell
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Pory roku jako następstwo ruchu obiegowego ziemi

Faza realizacyjna.

· Pogadanka, podczas której nauczyciel zwraca uwagę uczniów, iż w ciągu roku zmienia się nie tylko wysokość Słońca na niebie, ale również miejsca wschodów i zachodów Słońca.

· Następnie poszczególne grupy zajmują miejsca przy komputerach i wybierają temat „Widomy ruch Słońca” z rozdziału I. Krajobraz najbliższej okolicy.

· Uczniowie:
- zaznajamiają się z układem materiału i treściami zawartymi w wybranym temacie;
- korzystają ze słowniczka w celu wyjaśnienia pojęć związanych z porami roku: „równonoc”, „równonoc wiosenna”, „równonoc jesienna”, „przesilenie”, „przesilenie zimowe”, „przesilenie letnie”;
- oglądają zdjęcia przedstawiające „równonoc”, „przesilenie”;
- zapoznają się z elementami multimedialnymi poprzez odsłuchanie i obserwację Słońca w ruchu podczas wschodów, górowań, zachodów i kreślenia łuków torów Słońca w pierwsze dni poszczególnych pór roku;
- dla lepszego wyobrażenia sobie rocznej wędrówki Słońca po niebie zaznajamiają się z elementem multimedialnym będącym zestawieniem na jednym rysunku łuku torów Słońca w ciągu roku.

· Nauczyciel czuwa nad prawidłowym przebiegiem lekcji, wyjaśnia ewentualne wątpliwości uczniów dotyczące posługiwania się programem lub rozumienia treści.

· Po zaznajomieniu się z materiałem zawartym w tym temacie, uczniowie przystępują do sprawdzenia stopnia opanowania wiadomości i umiejętności wykonując ćwiczenia kryjące się w hiperłączu „Sprawdź, co umiesz”.

· Następnie nauczyciel sprawdza poprawność rozwiązania oglądając raporty
z ćwiczeń i ocenia poszczególne grupy.

· Uczniowie odsłuchują zdania będące podsumowaniem tematu, nagrywają zapamiętane przez siebie zdania wykorzystując do tego celu mikrofon.

· Następnie przystępują do analizy rycin w podręczniku:
– odczytują wysokość Słońca w południe 22 czerwca oraz 22 grudnia
i porównują ze zmierzoną na poprzedniej lekcji wysokością Słońca,
– opisują dzienne drogi Słońca w dniach zmian astronomicznych pór roku: wymieniają miejsca wschodu i zachodu Słońca, odczytują pod jakim kątem widoczne jest Słońce w południe, podają nazwy dni, w których następuje zmiana astronomicznych pór roku.






Autor: Bożena Kowalska
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl