Scenariusz zajęć przeznaczonych do realizacji w ramach ścieżki ekologicznej w II etapie kształcenia szkoły podstawowej, tzn. w klasach IV-VI lub na kółku ekologicznym
Cele.Uczeń potrafi:- określić, co to jest ściek,
- omówić kolejne etapy oczyszczania ścieków,
- wyjaśnić, jakie skutki wynikają dla środowiska ze spuszczania nieoczyszczonych ścieków do rzek,
- udowodnić, że ścieki należy oczyszczać
.
Metody pracy: praca w grupach, dyskusja.
Środki dydaktyczne: plansza ze schematem kolejnych etapów oczyszczania ścieków, przezroczyste naczynie z wodą oraz fusy z herbaty, kawy, płyn do mycia naczyń, pasta do zębów, mydło, resztki pokarmu (okruchy chleba, mleko, troszkę masła itp.), szampon, trochę włosów, odżywka do kwiatków, papier toaletowy, denaturat lub "Domestos", filtry do kawy, siarczan glinu lub wapnia, zlewki, słomka, gaza lub sitka, maź ze stawu z bakteriami, duże arkusze papieru (tyle, ile jest grup - uczniowie będą na nich wykonywać prezentacje swojej pracy).