Wstęp
Cele ogólne:
• uświadomienie podstawowych problemów ekologicznych
• kształtowanie aktywnej postawy ekologicznej, szacunku dla przyrody
• wzbogacanie słownictwa o treści ekologiczno-przyrodnicze
• zachęcanie do szukania rozwiązań ekologicznych w najbliższym środowisku
• rozwijanie umiejętności obserwowania i analizowania zjawisk przyrodniczych
• doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie
• inspirowanie twórczego działania (rozwijanie wyobraźni i ekspresji plastycznej)
Uczeń:
• wie co to jest ekologia i środowisko naturalne, recykling, rekultywacja
• bierze czynny udział w akcjach na rzecz ochrony środowiska
• potrafi wykonać wspólną/grupową pracę plastyczną (plakat)
• wypowiada się na określony temat
• napisze i przeczyta głośno zdania - z odpowiednią intonacją
Metody:
• słowna: rozmowa , czytanie zdań, wierszy
• oglądowa: pokaz
• problemowa
• aktywizujące: „burza mózgów”
Formy:
• zbiorowa jednolita
• grupowa jednolita i zróżnicowana
• indywidualna
Pomoce:
litery i napisy do przypięcia na tablicy: „ekologia”, „środowisko naturalne”, „recykling”, „rekultywacja”, „gleba”, „powietrze”, „woda”, „rośliny”, „zwierzęta”; kaseta video „Eko-lego”, kartki papieru do pisania haseł, wiersze „Skarga Ziemi” i inne – na kartkach A-4, arkusze papieru, farby, pędzle, 3 arkusze brystolu z hasłami organizacji ekologicznych, napisy do przypięcia „Człowiek” i kartoniki (co robi), rysunek kuli ziemskiej – o średnicy 80 cm.
Czas trwania: 90 minut