Hasło programowe: Mój dom magazynem i fabryką żywności
Cel ogólny:
- pobudzanie ciekawości w poznawaniu najbliższego otoczenia.
Cele operacyjne:
- odczytuje skład produktów spożywczych z ich opakowań,
- określa smak, barwę i wielkość kryształów oraz zastosowanie w kuchni soli i cukru,
- odróżnia zawiesinę od roztworu,
- podaje przykłady zawiesin i roztworów,
- wyjaśnia pojęcie zwierzęta synantropijne,
- opisuje sposoby pozbycia się zwierząt synantropijnych z domu,
- rozpoznaje substancje czyste (bez zanieczyszczeń).
Metody:
- słowne: opis, opowiadanie, burza mózgów,
- obserwacyjne: pokazy,
- praktyczne: samodzielne uzupełnianie zeszytu ćwiczeń, praca z tekstem.
Formy pracy:
Środki dydaktyczne:
opakowania po różnych rodzajach soli (jodowana, warzona, z mikroelementami), opakowanie po cukrze, „gorący kubek", słoik, torebka kisielu lub budyniu w proszku, zimna i gorąca woda, cukier, sól, 2 szklanki, 4 łyżeczki, suszone listki herbaty lub granulki (torebka herbaty ekspresowej), dwie przepaski na oczy, podręcznik do nauczania przyrody wydawnictwa ABC wraz z zeszytem ćwiczeń.