niedziela 22 września 2019 imieniny Maurycego i Tomasza 1957 - Urodził się Nick Cave
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Krajobraz i ukształtowanie terenu - konspekt zajęć

scenariusz zajęć

Streszczenie zawartości zajęć Uwagi:
• formy terenu i krajobraz (oraz ewentualnie jego rodzaje),
• zajęcia poprzedzone są słownym wprowadzeniem nauczyciela,
• każdy rodzaj aktywności przedzielony jest oddziaływaniem słownym nauczyciela,
• zajęcia kończą się utrwaleniem poznanego materiału.
Rozwijanie umiejętności:
• Pozyskiwania informacji od innych ludzi,
• radzenia sobie z niepewnością,
• obrony i argumentowania własnego punktu widzenia,
• współpracy w grupie.
Uczniowie powinni:
§ znać omawiane pojęcia, nazwy geograficzne i zwyczajowe,
§ umieć wskazać istotne różnice między podstawowymi formami terenu,
§ rozumieć związek między krajobrazem a dominującą formą terenu.
Potrzebne materiały,
literatura:

• pocztówki z wakacji z różnymi "widokami" (uczniowie),
• ilustracje, fotografie, zdjęcia albumowe (nauczyciel),
• kartony, mazaki, tablica, kreda,
• przeźrocza,
• ewentualnie: podręcznik, ćwiczenia.
Połączenia międzyprzedmiotowe (sugestie)
Plastyka: "Moje najbliższe otoczenie".
Godz. wych.: "BHP na wycieczkach".
Język polski: "Sławny człowiek naszego regionu".

Temat:
Krajobraz i ukształtowanie terenu


Uwaga: pierwsze zajęcia wprowadzające z całego cyklu wg programu państwa Augustyniaków.

Pojęcia (słownik):
• krajobraz, teren, równina, pagórek, dolina, wzgórze, góra,
• kilka nazw okolicznych obiektów geograficznych,
• pojęcie dominowania.
Aktywność (klasa)
(3)
• Uogólnienie treści wypisanych na planszach.
• Wspólne redagowanie notatki.

Aktywność (grupa)
(2)
• Uczniowie grupują się według dominującej formy terenu na ich ilustracji (-ach).
• Wypisują ww. formy na własnej planszy.
• Liderzy grup przy tablicy odczytują wypisane formy terenu (cechy danego krajobrazu).
Aktywność (indywidualna)
(1)
Burza mózgów - każdy uczeń wyodrębnia formę (-y) terenu ze swojej (-ich) ilustracji i wpisuje na tablicę (ogólną planszę).
Produkty końcowe
(ewaluacja)

(4)
• Uczniowie nazywają formy terenu widoczne na przeźroczach.
• Próbują nazywać rodzaje krajobrazu.




Autor: Grażyna Bielawska,
Ewa Galas,
Wacława Wójcik

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl