niedziela 22 września 2019 imieniny Maurycego i Tomasza 1957 - Urodził się Nick Cave
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Poznawanie właściwości i zastosowań magnesu

Wstęp

Poziom nauczania: klasa VI

Czas trwania zajęć: 2 x po 45 minut

Rodzaj zajęć:

lekcja wprowadzająca nowe pojęcia z zakresu oddziaływań (siły magnetyczne)

Treści programowe:
· magnes i pole magnetyczne,
· oddziaływanie magnetyczne,
· magnetyzm na Ziemi,
· zastosowanie magnesów.

Cel główny:
Uczniowie poznają właściwości magnetyzmu.

Cele operacyjne lekcji:
a) wiadomości
Uczeń:
· zna pojęcia: magnesy, pole, bieguny magnetyczne,
· wie, jak oddziaływają na siebie bieguny magnetyczne,
· zna działanie kompasu; wie, czym są bieguny magnetyczne i geograficzne Ziemi.

b) umiejętności
Uczeń:
· wyjaśnia w oparciu o wynik doświadczenia, czym są magnesy, pole i bieguny magnetyczne,
· wyjaśnia, na podstawie filmu i w oparciu o wynik doświadczenia, jak oddziałują na siebie bieguny magnetyczne oraz przedstawia graficzny obraz tego oddziaływania,
· opisuje, jak działa kompas i wyjaśnia, czym różnią się bieguny magnetyczne i geograficzne Ziemi,
· rozpoznaje urządzenia, w których wykorzystano magnesy (lub elektromagnesy – propedeutycznie, bez szczegółowego tłumaczenia zasady działania, która będzie przedmiotem następnych zajęć).

c) postawy
Uczeń:
· zna i stosuje zasady bezpiecznego wykonywania doświadczeń,
· współpracuje w zespole.
Metody:
· eksponująca: pokaz filmu,
· praktyczna: pokaz, ćwiczenie przedmiotowe (doświadczenie),
· podająca: pogadanka, objaśnienie.

Formy pracy:
· indywidualna,
· zbiorowa,
· grupowa.

Środki dydaktyczne:
· zestaw do doświadczenia „oddziaływanie magnesu na różne przedmioty”,
· zestaw do doświadczenia „oddziaływanie wzajemne magnesów”,
· igły magnetyczne, magnesy (sztabkowe, podkowiaste, okrągłe), opiłki żelaza, kompas, globus,
· multimedialny program do nauki przyrody wydawnictwa Young Digital Poland eduRom „Strefa P6 Przyroda”,
· podręcznik „Mój świat”, klasa V, wyd. Rożak,
· zeszyt ćwiczeń.






Autor: Anna Nowak
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl