piątek 22 listopada 2019 imieniny Cecylii i Marka 1963 - Zamach na Johna Kennedy’ego
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Pory roku jako następstwo ruchu obiegowego ziemi

Wstęp

Czas trwania: 2 x 45 min.
Cel ogólny: zrozumienie zależności między ruchem obiegowym Ziemi a istnieniem pór roku.
Cel poboczny: doskonalenie umiejętności posługiwania się komputerem.


Cele szczegółowe

Kategoria celu: A
1. Uczeń wymienia astronomiczne pory roku: wiosna, lato, jesień, zima.
2. Podaje daty rozpoczęcia poszczególnych pór roku.
3. Wymienia pojęcia związane z porami roku: „równonoc”, „równonoc wiosenna”, „równonoc jesienna”, „przesilenie”, „przesilenie zimowe”, „przesilenie letnie”.

Kategoria celu: B
1. Uczeń rozumie (definiuje) pojęcia związane z wyżej wymienionymi porami roku.
2. Wyjaśnia, dlaczego wysokość Słońca w południe zmienia się w różnych porach roku.
3. Potrafi opisywać na podstawie rysunków dzienne drogi Słońca w dniach zmian astronomicznych pór roku.
4. Odczytuje z rysunków różnice w wysokości Słońca w południe w różnych porach roku.

Kategoria celu: C
1. Uzupełnia schemat dotyczący dziennych dróg Słońca:
- mając podane jedno z położeń Słońca (wschód, górowanie, zachód) rysuje łuki i zaznacza brakujące miejsca położeń Słońca.

Kategoria celu: D
1. Uczeń dostrzega potrzebę badania Kosmosu.

Środki dydaktyczne: podręcznik wraz z zeszytem ćwiczeń B. Klimuszko i M. M. Wilczyńskiej-Wołoszyn, multimedialny program do nauki przyrody dla kl. IV eduROM „Przyroda P4”, schemat narysowany wokół szkoły, przedstawiający położenia Słońca podczas wschodu, górowania i zachodu Słońca w różnych porach roku, wstążki koloru: żółtego, zielonego, czerwonego, niebieskiego, kreda.

Formy pracy: indywidualna, grupowa.

Metody pracy: pogadanka, ćwiczenia w grupach podczas pracy z multimedialnym programem edukacyjnym eduROM oraz ćwiczenia w grupach w terenie.







Autor: Bożena Kowalska
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl