piątek 22 listopada 2019 imieniny Cecylii i Marka 1963 - Zamach na Johna Kennedy’ego
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej

Zamarzanie wody i topnienie lodu

Scenariusz lekcji przyrody z działu: "Woda w przyrodzie i w życiu człowieka". Zawiera opisy ciekawych doświadczeń.

Jak powstał węgiel?

Scenariusz lekcji przyrody przeznaczonej dla uczniów piątej klasy szkoły podstawowej. Zajęcia, na których nauczyciel wykorzystuje metodę burzy mózgów, ćwiczeń praktycznych i pracy grupowej do realizacji hasła programowego: „Krajobrazy przekształcone przez człowieka”.

Warstwowa budowa lasu

Scenariusz lekcji przyrody dla klasy V szkoły podstawowej przeprowadzonej podczas wycieczki do lasu. Atutem lekcji jest staranne przygotowanie zajęć dla grup uczniowskich.
Artykuły

  1   2   3   4   5  

Od drętwy do bursztynu – odkrywanie tajemnic elektryczności.

Lekcja przyrody w klasie VI. Uczeń w trakcie zajęć poznaje  naturalne i sztuczne źródła elektryczności, sposoby elektryzowania ciał i doskonali umiejętności współpracy w grupie.

Przystosowania dżdżownicy do środowiska.

Instrukcja do zajęć z przyrody w klasie V.  Obserwacje przystosowań dżdżownic należy przeprowadzić w terenie, tak aby można było wypuścić je do ich naturalnego środowiska po zakończeniu obserwacji.

Sztuka latania sztuką życia

W jaki sposób zwierzęta opanowały umiejętność lotu. Pytanie na które odpowiedzi poszukiwał Leonardo da Vinci, a pragnienie wzniesienia się w powietrze nieodłącznie towarzyszy ludzkości. Posiadamy już dużą wiedzę o przystosowaniach do lotu i część tej wiedzy nasi uczniowie mogą zyskać w trakcie lekcji. Bardzo istotne jest stworzenie sytuacji kiedy uczniowie zechcą sami stawiać pytania i poszukiwać odpowiedzi oraz dostrzegać w przyrodniczej rzeczywistości źródeł  inspiracji nie tylko technicznych.

Niezawodni tropiciele wody – zajęcia terenowe dla klasy III

Do poznawania otaczającego świata można zachęcać uczniów stwarzając klimat tajemniczości i zagadki. W zajęciach dla uczniów nauczania zintegrowanego można zaangażować ich starszych kolegów, którzy pełniąc ważną rolę opiekunów, wspierają swoich młodszych kolegów. Lekcję o wodzie można przeprowadzić wychodząc ze szkoły. Jest możliwość wykorzystania wielu naturalnych pomocy dydaktycznych. Proste doświadczenia pozwalają nauczać planowej obserwacji

Dary jesieni

Scenariusz zajęć „Dary jesieni - podsumowanie" został opracowany dla klasy IV szkoły podstawowej specjalnej dla dzieci upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Zajęcia mają na celu utrwalenie zjawisk charakterystycznych dla pory roku - jesieni.

Rośliny użytkowe

SCENARIUSZ LEKCJI PRZYRODY DLA KLASY V SZKOŁY PODSTAWOWEJ

W jaki sposób oddychamy?

SCENARIUSZ LEKCJI PRZYRODY DLA KLASY V SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Tajemnice naszej kuchni

Scenariusz zajęć z przyrody dla IV klasy szkoły podstawowej opracowany na podstawie podręcznika do nauczania przyrody wydawnictwa ABC. Uczeń odczytuje skład produktów spożywczych z ich opakowań, określa smak, barwę i wielkość kryształów oraz zastosowanie w kuchni soli i cukru, odróżnia zawiesinę od roztworu, podaje przykłady zawiesin i roztworów, wyjaśnia pojęcie zwierzęta synantropijne, opisuje sposoby pozbycia się zwierząt synantropijnych z domu.

Dlaczego chorujemy?

Scenariusz lekcji przyrody do IV klasy szkoły podstawowej opracowany na podstawie podręcznika do nauczania przyrody wydawnictwa ABC. Uczeń wyjaśnia pojęcie choroba zakaźna, wymienia drogi wnikania drobnoustrojów chorobotwórczych do organizmu, wymienia sposoby zapobiegania chorobom zakaźnym, charakteryzuje sposoby zapobiegania chorobom zakaźnym, wymienia sposoby prawidłowego dbania o swoje zdrowie.

Czy musimy oddychać?

Scenariusz przeznaczony jest do klasy IV szkoły podstawowej, opracowany na podstawie podręcznika do nauczania przyrody wydawnictwa ABC. Uczeń rozpoznaje na rysunku narządy układy oddechowego człowieka, wymienia skład powietrza, mierzy obwód klatki piersiowej podczas wdechu i wydechu, opisuje zasady higieny układu oddechowego człowieka.

  1   2   3   4   5  


 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl