niedziela 20 października 2019 imieniny Ireny i Kleopatry 1854 - Urodził się Jean Arthur Rimbaud, poeta francuski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Jak się odżywiamy?

Cele operacyjne

 Poziom I Wiadomości

A – zapamiętywanie wiadomości
Uczeń:
· odpowiada na pytanie, jaka jest rola składników pokarmowych występujących w naszym pożywieniu,
· podaje przykłady trzech produktów spożywczych, które są źródłem poszczególnych składników pokarmowych,
· określa różnice pomiędzy tym, co lubimy, a tym, co powinniśmy jeść,
· wymienia składniki pokarmowe znajdujące się w potrawach,
· rozpoznaje różne rodzaje składników pokarmowych,
· wskazuje choroby związane z nieprawidłowym odżywianiem się.

B – zrozumienie wiadomości
Uczeń:
· rozpoznaje różne grupy składników pokarmowych,
· wyjaśnia, dlaczego prawidłowe odżywianie jest konieczne dla normalnego funkcjonowania organizmu człowieka,
· przyporządkowuje wybrane rodzaje produktów spożywczych (będących źródłem poszczególnych składników pokarmowych) do poszczególnych grup,
· wyjaśnia zasady rozmieszczenia produktów spożywczych w piramidzie pokarmowej,
· tłumaczy, dlaczego prawidłowe odżywianie się jest tak ważne dla zdrowia i dobrego samopoczucia,
· interpretuje zależności między produktami sposobem odżywiania a zachowaniem zdrowia.


Poziom II Umiejętności
C – stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych
Uczeń:
· dostrzeganie związku pomiędzy prawidłowym odżywianiem się a dobrym stanem zdrowia i samopoczuciem ucznia w wieku szkolnym,
· zastosowanie wiedzy dotyczącej składników pokarmowych do podziału ich na: budulcowe, energetyzujące i regulujące,
· porównywanie różnych grup składników pokarmowych,
· klasyfikowanie różnych produktów pod względem zawartości w nich różnych grup składników pokarmowych,
· charakteryzowanie różnych grup pokarmów, na zdrowe, szkodliwe i obojętne dla naszego zdrowia,
· wybranie sposobu wykonania zadania,
· określenie podziału pokarmów i zaliczenia ich do wybranej grupy (ze względu na rodzaj składników pokarmowych, przeważających w danym produkcie),
· zaprojektowanie plakatu,
· zastosowanie podczas zajęcia nabytej wiedzy o tym, że:
- pokarmy zawierają różne składniki,
- składniki pokarmowe pełnią w naszym organizmie różne role,
- wszystkie składniki pokarmowe są nam niezbędne, abyśmy prawidłowo rośli i dobrze się rozwijali,
- niektóre składniki pokarmowe są nam najbardziej potrzebne i pokarmów, które je zawierają powinniśmy spożywać najwięcej.

D – stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych
Uczeń:
· dowodzi, że bez szkody dla siebie można zrezygnować ze słodyczy i innego „śmieciowego” pożywienia,
· przewiduje skutki nieprawidłowego odżywiania dla organizmu dziecka,
· analizuje własne sposób odżywiania,
· wykrywa możliwe nieprawidłowości,
· ocenia, czy możliwe jest dokonanie zmian,
· proponuje dokonanie zmian w sposobie odżywiania,
· planuje dokonać zmian w codziennym odżywianiu, np. zawsze przynoszę śniadanie do szkoły, moje śniadanie będzie składać się z ciemnego, razowego pieczywa z dodatkiem białka (wędliny lub sera) i warzyw (lub owoców), itp.






Autor: Anna Nowak
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl