środa 16 października 2019 imieniny Florentyny i Gawła 1978 - Karol Wojtyła obrany na papieża
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Jak się odżywiamy?

Przebieg lekcji

I. ZAANGAŻOWANIE

1. Uczniowie losują przydział do grup.
2. Nauczyciel przypomina zasady pracy grupowej.
Zapoznanie uczniów z tematem, głównymi zagadnieniami i celami zajęcia:
Na dzisiejszej lekcji utrwalimy i uporządkujemy nasze wiadomości na temat zdrowego odżywiania.
Na jakie trzy grupy dzielimy składniki pokarmowe?
3. Uczniowie przypominają składniki pokarmowe znajdujące się w potrawach. Dzielą składniki pokarmowe na budulcowe, energetyczne i regulujące. Rozkładają produkty spożywcze na trzy tace: białą, pomarańczową i zieloną.
4. Nauczyciel podaje temat pracy:
Uzupełnijcie podpisy pod chmurkami, pisząc lub wklejając obrazki: Co lubimy jeść? Dlaczego to jemy? Co powinniśmy jeść?


II. BADANIE I PRZEKSZTAŁCANIE

1. Czynności nauczyciela:
- Rozdaje grupom arkusze papieru, na których powstanie plakat (czas wykonania 20 minut).
- Kieruje pracą uczniów, pomaga im w pracy.
- Nauczyciel zawiesza plakaty na tablicy.
- Wraz z uczniami przeprowadza analizę plakatu i piramidy pokarmowej.
Co lubimy jeść?
Pyta: Czy to, co chętnie jemy, jest zdrowe?
Jakie mogą być skutki spożywania nadmiernej ilości cukrów, tłuszczów, konserwantów, braku w diecie witamin?
Dlaczego to jemy?
Zwraca uwagę uczniów na reklamę, która często nie mówi prawdy o reklamowanym produkcie.
Co powinniśmy jeść?
Odwołuje się do planszy z piramidą zdrowego żywienia.
Pyta: Które produkty są źródłem białek, tłuszczów, cukrów i soli mineralnych?

2. Czynności uczniów:
- Uczniowie w wyniku dyskusji w grupach tworzą plakat.
- Uzupełniają treść plakatu:
· Co lubimy jeść?
· Dlaczego to lubimy jeść? Czy pokarmy, które spożywamy, są zdrowe?
· Co powinniśmy jeść?

- Wybrany przez nauczyciela lider prezentuje efekty pracy grupy:
To, co jemy codziennie, często nie jest zdrowe, gdyż zawiera dużą ilość tłuszczów, cukrów, nie zawiera witamin.
Spożywanie zbyt dużej ilości cukrów i tłuszczów prowadzi do wielu chorób np. próchnicy, otyłości, chorób wieńcowych.
Brak witamin prowadzi do utraty odporności organizmu.
Piramida informuje nas, które produkty i jak często, powinniśmy jeść, aby dostarczyć niezbędnych dla naszego organizmu składników pokarmowych.
- Szukają poszczególnych składników pokarmowych w produktach, które przedstawia piramida.
Źródłem białka jest: mleko i jego przetwory, ryby, mięso.
Źródłem cukrów są: pieczywo, kasze, owoce.
Źródłem tłuszczów: masło, olej, orzechy.
Źródłem soli mineralnych: warzywa i owoce, grzyby, ciemne pieczywo.


III. PODSUMOWANIE

Czynności nauczyciela:
- Zadaje pytania w celu sformułowania wniosków:
Czy ważne jest prawidłowe odżywianie?
Czynności ucznia:
1. Wysnuwają wnioski i tworzą plakat podsumowujący zajęcie:
a. Codziennie powinniśmy spożywać produkty zbożowe, mleczne, warzywa i owoce, mięso (ryby), wodę mineralną i soki.
b. Zawierają one niezbędne dla organizmu składniki pokarmowe.
c. Prawidłowe odżywianie ma wpływ na stan zdrowia, nasze samopoczucie, chęć do pracy i nauki.
2. Uzupełniają podsumowującą zajęcie kartę pracy nr 1: Moja praca na lekcji przyrody.





Autor: Anna Nowak
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl