poniedziałek 19 sierpnia 2019 imieniny Bolesława i Juliana 1662 - Zmarł Blaise Pascal
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Jak zmniejszyć ilość odpadów?

Faza podsumowująca

1. Uczniowie wymieniają i notują w zeszycie:
Zestawienie czynności, które prowadzą do ograniczenia ilości śmieci
- segreguj odpady,
- unikaj kupowania produktów w plastikowych opakowaniach, jeżeli jest możliwe
- znalezienie ich odpowiedników w tekturowych pudełkach, w papierowych torebkach,
- wybieraj towary z mniejszą ilością opakowań,
- używaj podczas zakupów własnych wielorazowych toreb, siatek,
- kupuj napoje w szklanych butelkach.

2. Przeszkody uniemożliwiające minimalizowanie ilości odpadów:
a/ brak odpowiednich kontenerów na odpady,
b/ produkty w opakowaniach ze szkła zwrotnego są często droższe,
c/ zbieranie selektywne surowców wtórnych w domu zajmuje więcej miejsca,
d/ brak świadomości ekologicznej.

3. W klasie ukryte są karteczki z ważnymi zasadami do zapamiętania i zastosowania.
Poprzez zabawę w ciepło i zimno, grupa naprowadza swojego lidera, który po odnalezieniu kartki odczytuje jej treść.

Zasady:
- podczas zakupów używaj własnych, wielorazowych toreb, siatek- nie bierz jednorazowych
reklamówek pozostających w przyrodzie na setki lat. Pamiętaj- zmiana twoich przyzwycza-
jeń pomoże rozwiązać problem!

- wybieraj produkty w prostszych, lżejszych opakowaniach. Nie kupuj napojów w kartono-
wych opakowaniach z wewnętrzną powłoką aluminiową-są one niezwykle uciążliwym dla
środowiska odpadem.

- gromadząc makulaturę- ratujesz drzewa,
gromadząc szkło i metale- oszczędzasz surowce naturalne i energię,
gromadząc odpadki kuchenne na kompost- przyczyniasz się do użyźniania gleby.

- produkcja aluminium z surowców pierwotnych to proces kosztowny oraz ogromnie
uciążliwy dla środowiska. Zanim dokonasz w sklepie zakupu napoju w aluminiowym
opakowaniu- zastanów się czy nie ma go w opakowaniu ze szkła.

4. Na zakończenie każda grupa segreguje jeden rodzaj odpadów do odpowiednio
przygotowanych pojemników.




Autor: Jadwiga Taszakowska
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl