Żyjemy obecnie w „Wieku Ekologii". Zrozumienie otaczającego nas świata wraz ze wszystkimi jego współczesnymi uwarunkowaniami staje się dla nas ludzi niemal z dnia na dzień coraz bardziej palącą potrzebą.
Cytując słowa Floriana Plita: „Mamy tylko jedną Ziemię, a jej przyszłość zależy (...) od każdego z nas", powinniśmy pamiętać, że tylko wspólne działania mogą przynieść zamierzone efekty, tylko ludzie zaangażowani i świadomi zagrożeń, jakie niesie ze sobą cywilizacja, mogą coś zdziałać. Dlatego taż edukacja ekologiczna zdążająca do ochrony i ulepszania środowiska, winna objąć wszystkich ludzi ze względu na wiek.
Wczesne lata szkolne to okres kształtowania się pewnego stylu życia, sposobu myślenia i działania. Ważny jest więc bezpośredni kontakt z przyrodą i rzetelna wiedza o niej.
W swoim programie wychodzimy z założenia, że każdy uczeń powinien przyswoić sobie podstawową wiedzę o otaczającym świecie, aby wpływać na obecny i przyszły stan. Sama wiedza jednak nie wystarczy, toteż należy położyć szczególny nacisk na rozwijanie umiejętności praktycznych, na odwoływanie się do przeżyć i doświadczeń uczniów. Prawdą bowiem jest, że najszybciej i najchętniej dzieci uczą się poprzez zabawę, eksperymenty i doświadczenia. Proponujemy w naszym programie różnorodne metody, formy i środki dydaktyczne. Aby zrealizować ustalone cele zapewniamy uczniom jak najczęstszy kontakt z naturą poprzez wycieczki, spacery, zajęcia w terenie.