Hasło programowe: „Jestem..."
Cel ogólny:
zapoznanie uczniów ze specyfiką rozmnażania u człowieka.
Cele operacyjne: (wg kolejności realizacji na lekcji)
Cel operacyjny
Uczeń:
|
Kategoria celu |
Poziom wymagań |
1. wymienia sposoby rozmnażania się zwierząt
|
A
|
K
|
2.wymienia przykłady zwierząt jajorodnych
i żyworodnych
|
A
|
P
|
3. identyfikuje płeć męską i żeńską, gruczoły rozrodcze
i komórki rozrodcze
|
A
|
P
|
4. charakteryzuje pojęcia: zapłodnienie, ciąża, poród
|
C
|
R
|
Metody:
- słowne: praca z drukowanymi materiałami źródłowymi, dyskusja, pogadanka poprzedzona postawieniem problemu do rozwiązania, metoda niedokończonego zdania, gra dydaktyczna (drama), inscenizacja,
- obserwacyjne: obserwacja plansz z układem rozrodczym męskim i żeńskim,
- praktyczne: uzupełnianie zeszytu ćwiczeń, podnoszenie do góry kartek PRAWDA - FAŁSZ.
Strategia: A, P, O, E
Formy pracy:
zbiorowa, indywidualna
Środki dydaktyczne:
plansze ze schematami układów rozrodczych: męskiego i żeńskiego, zeszyt ćwiczeń do nauczania przyrody wydawnictwa ABC; cztery kartki formatu A4 z umieszczonymi napisami: 3 z napisem plemnik (załącznik nr 1), 1 z napisem komórka jajowa (załącznik nr 2); kartki formatu A4 z napisem PRAWDA, FAŁSZ dla każdego ucznia (załącznik nr 3); materiały źródłowe przygotowane przez nauczyciela „Skąd się biorą dzieci według dzieci?" (załącznik nr 4).