Hasło programowe: Żyję, a zatem...
Cel ogólny: Zapoznanie uczniów z podstawowymi czynnościami życiowymi organizmów żywych.
Cele operacyjne:
- rozpoznaje na rysunku narządy układy oddechowego człowieka,
- wymienia skład powietrza
- mierzy obwód klatki piersiowej podczas wdechu i wydechu,
- opisuje zasady higieny układu oddechowego człowieka
Metody:
słowne: opis, opowiadanie z wykorzystaniem plansz, schematów; metoda graffiti,
obserwacyjne: obserwacja pokazu przygotowanego przez nauczyciela (jeśli klasa jest grzeczna nauczyciel może umożliwić uczestnictwo w pokazach najgrzeczniejszym uczniom, jako nagrodę za zachowanie na jego zajęciach),
praktyczne: rozwiązywanie poleceń z zeszytów ćwiczeń, praca z podręcznikiem.
Formy pracy:
Środki dydaktyczne:
podręcznik, zeszyt ćwiczeń, świeczki, zapałki, szklanka, woda wapienna, rurka, lusterko, centymetr.