Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Opracowanie systemu transakcyjnegoOgólne cele zajęć- Poznawcze:
- zasady wchodzenia na rynek,
- zasady wyjścia z rynku,
- sposoby wykorzystania technologii komputerowej do tworzenia systemu transakcji giełdowych.
- Kształcące:
- wykorzystanie analizy technicznej i fundamentalnej papierów wartościowych,
- stosowanie różnych metod wyszukiwania informacji,
- analiza i wykorzystanie informacji z różnych źródeł – w tym pochodzących z internetu,
- opracowanie własnego systemu transakcji giełdowych,
- wykorzystanie oprogramowania komputerowego do tworzenia systemu transakcyjnego,
- zaprezentowanie efektów pracy.
- Wychowawcze:
- wdrożenie prawidłowych postaw i nawyków związanych z inwestowaniem na giełdzie,
- uzasadnienie konieczności wiązania wiadomości i umiejętności z różnych dziedzin, w celu osiągnięcia pożądanych efektów,
- uświadomienie, że komputer jest tylko narzędziem, a pozyskane i przetworzone za jego pomocą informacje, dzięki wiedzy i umiejętnościom nadają sens pracy,
- utrwalenie prawidłowych nawyków podczas pracy w sieci internet,
- wdrożenie do odpowiedzialnego podejmowania decyzji.
Metody: - pogadanka,
- elementy wykładu,
- ćwiczenia w grupie,
- dyskusja.
Środki dydaktyczne:- stanowiska komputerowe z dostępem do internetu (zalecane dodatkowo: „Mały poradnik giełdowy”),
- karty pracy ucznia,
- materiały pomocnicze – poradniki, podręczniki ekonomiczne, gazety i czasopisma ekonomiczne.
Czas na realizację tematu zajęć: Czas trwania zajęć uzależniony jest od typu szkoły, stopnia znajomości przez uczniów zagadnień związanych z rynkiem papierów wartościowych, a przede wszystkim zakresu tematycznego przyjętego do realizacji.
Przygotowanie nauczyciela do zajęć:- zapoznanie się z pojęciami związanymi z tematyką podejmowaną na zajęciach w zakresie uzależnionym od potrzeb i wiedzy uczniów, typu szkoły itp. – w oparciu o „Mały poradnik giełdowy” lub inne materiały źródłowe,
- przygotowanie materiałów dla ucznia – „Mały poradnik giełdowy”, karty pracy
- zapoznanie się z literaturą fachową dotyczącą zagadnień ekonomicznych.