Czas trwania 2 x 45 min.
ogniwo | czynności nauczyciela | czynności uczniów | adresy |
wstępne | | | |
| 1. Czynności organizacyjno porządkowe | | |
| 2. Powtórzenie wiadomości z po przedniej lekcji: - jak się dzieli rynek papierów wartościowych, - jak funkcjonuje rynek wtórny, jak się dzieli, - kto jest uczestnikiem giełdy, - co jest przedmiotem obrotu na giełdzie. | • Odpowiadanie na pytania nauczyciela. | |
| 3. Zapoznanie uczniów z tematem i celem lekcji. | • Zapisanie tematu lekcji w zeszycie. | |
zasadnicze | | | |
| 1. Zadawanie pytań mających na celu ustalenie zakresu wiedzy uczniów z innych przedmiotów o papierach wartościowych. | • Odpowiadanie na pytania nauczyciela. | www.gpw.com.pl kpwig.gov.pl encyklopedia.pl bankier.pl www.rzeczpospolita.pl |
| 2. Propozycja wykorzystania Internetu do zdobycia nowych i dodatkowych informacji o papierach wartościowych. | • Uruchomienie komputerów. | |
| 3. Podział klasy na 4 grupy i podaje i objaśnia zadania do wykonania | • Zapisanie zadań do wykonania. | |
| 4. Uzgodnienie sposobu korzystania z Internetu (adresy stron lub użycie wyszukiwarki). | | |
| Grupa 1. wyszukuje w Internecie infor-macje: - co to jest akcja, - jak dzielimy akcje, - co to jest kurs akcji, rodzaje kursów, - co to są systemy notowań akcji, - co to jest dywidenda, - jak kupić akcje (składanie zleceń), - jaką postać mają akcje. | • Wyszukiwanie informacji na podanych stronach, analizowanie tekstu, notowanie najważniejszych rzeczy. | |
| Grupa 2. wyszukuje w Internecie następujące informacje: - co to jest obligacja, - jakie są ceny obligacji, - rodzaje obligacji. | • Wyszukiwanie informacji na podanych stronach, analizowanie tekstu, notowanie najważniejszych rzeczy. | |
| Grupa 3. wyszukuje w Internecie następujące informacje: - co to jest prospekt emisyjny, - jakie informacje są zawarte w prospekcie emisyjnym. | • Wyszukiwanie informacji na podanych stronach, analizowanie tekstu, notowanie najważniejszych rzeczy. | |
| Grupa 4. wyszukuje w Internecie następujące informacje: - indeks giełdowy, - rodzaje i charakterystyka indeksów giełdowych. | • Wyszukiwanie informacji na podanych stronach, analizowanie tekstu, notowanie najważniejszych rzeczy. | |
| Każda grupa wykonuje na zakończenie wyszukiwania plakat zawierający hasłowe odpowiedzi na zadane pytania. | | |
końcowe | | | |
| 1. Polecenie przedstawienia wyników poszukiwań przez przedstawicieli poszczególnych grup. | • Słuchanie, zapisywanie notatek do zeszytu. | |
| 2. Ocena pracy uczniów na zajęciach. | | |
| Praca domowa: Jak zainwestowałbyś na giełdzie 20 tys. zł? | | |