Ogólny cel testu:
Wstępna diagnoza osiągnięć uczniów i stopień przyswojenia treści programowych.
PLAN TESTU
REJESTR CZYNNOŚCI
Nr pyt.
|
Sprawdzenie umiejętności
|
Kategorie celu
|
Poziom wymagań
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
|
Określenie rodzaju obciążenia sworznia.
Określenie rodzaju obciążenia resoru.
Prawidłowe stosowanie podkładek przy połączeniach gwintowych.
Rozróżnianie zarysów wypustów.
Określenie rodzaju obciążeń przenoszonych przez wał.
Określeni rodzaju połączeń przenoszonych przez oś.
Określenie pojęcia czopa.
Określenie wartość momentu wg schematu.
Określenie naprężeń normalnych.
Określenie naprężeń stycznych.
Rozpoznanie stali do poznanego przypadku statycznej próby rozciągania.
Określenie granicy stosowania prawa Hooke'a.
Poznanie symbolu oznaczania doraźnej granicy wytrzymałości na rozciąganie.
Zapamiętanie modułu sprężystości Younga dla stali.
Określenie naprężeń dopuszczalnych.
Określenie warunku wytrzymałościowego naprężeń.
Rozróżnienie przekładni wichrowatej.
Określenie łożyska ślizgowego hydrostatycznego.
Rozróżnienie przekroju kwadratowego przy zginaniu.
Określenie elementu tocznego zwanego igiełką.
Określenie otworu łożyska.
Określenie otworu łożyska.
Rozpoznanie otworu łożyska na podstawie symbolu.
Rozpoznanie otworu łożyska na podstawie symbolu.
Praktyczne zastosowanie przekładni w pojeździe samochodowym.
Praktyczne stosowanie przekładni zębatej o zębach skośnych.
Praktyczne przykłady zastosowania mechanizmów zmiany ruchu.
|
B
B
C
B
B
B
A
B
A
A
A
B
A
A
B
B
B
A
D
A
A
B
A
A
C
C
C
|
K
K
K
K
K
K
K
P
P
P
R
R
D
R
D
R
K
K
D
P
K
K
P
K
P
P
R
|
Kategorie celu:
A - zapamiętać
B - zrozumieć
C - zastosowanie typowe
D - zastosowanie twórcze
Poziom wymagań:
K - konieczny
P - podstawowy
R - rozszerzony
D - dopełniający
KLUCZ DO TESTU
Nr pyt.
|
Poz. wymagań
|
Kryteria prawidłowych odpowiedzi.
|
Pkt.
|
Suma pkt.
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
|
K
K
K
K
K
K
K
P
P
P
R
R
D
R
D
R
K
K
D
P
K
K
P
K
P
P
R
|
Uczeń musi wybrać prawidłowe obciążenie przy połączeniach sworzniowych.
Uczeń musi wybrać prawidłowe obciążenie, któremu podlega resor piórowy.
Uczeń musi wybrać przypadek, w którym stosujemy podkładkę zwykłą.
Uczeń musi prawidłowo nazwać rodzaje zarysów wypustów wg schematu.
Uczeń musi wybrać na jaki rodzaj obciążenia narażony jest wał.
Uczeń musi wybrać na jaki rodzaj obciążenia narażona jest oś.
Uczeń musi podać definicję czopa.
Uczeń musi podać wartość momentu siły względem punktu.
Uczeń musi podać definicję naprężeń normalnych.
Uczeń musi podać definicję naprężeń stycznych.
Uczeń musi wybrać prawidłowy materiał stosowany do poznanej statycznej próby rozciągania.
Uczeń musi wybrać punkt w statycznej próbie rozciągania do którego obowiązuje prawo Hooke'a.
Uczeń musi wybrać prawidłowe oznaczenie górnej granicy wytrzymałości na rozciąganie.
Uczeń musi wybrać moduł sprężystości Younga dla stali.
Uczeń musi podać wzór na naprężenia dopuszczalne przy rozciąganiu.
Uczeń musi podać warunek między naprężeniami normalnymi, stycznymi a dopuszczalnymi.
Uczeń musi wybrać przekładnię zwaną wichrowatą.
Uczeń musi podać definicję łożyska ślizgowego hydrostatycznego.
Uczeń musi wybrać prawidłowy wskaźnik przekroju kwadratowego na zginanie.
Uczeń musi podać warunki kiedy element toczny łożyska nazywać będziemy igiełką.
Uczeń musi podać średnicę otworu łożyska.
Uczeń musi podać średnicę otworu łożyska.
Uczeń musi wybrać co oznacza symbol przy oznaczeniu łożyska.
Uczeń musi wybrać jakim symbolem oznaczamy łożyska stożkowe.
Uczeń musi wymienić po jednym przykładzie zastosowania przekładni w pojeździe samochodowym.
Uczeń musi wybrać co powoduje zastosowanie przekładni zębatej o zębach skośnych.
Uczeń musi podać po jednym przykładzie zastosowania mechanizmów zmiany ruchu.
|
1
1
1
2
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
1
2
|
1
1
1
2
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
1
2
|
RAZEM:
|
30
|
30
|