System oceny oparty na pomiarze dydaktycznym.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa.
Specjalność: mechanik pojazdów samochodowych.
Przedmiot: Budowa samochodów.
Ogólny cel testu: Wstępna diagnoza osiągnięć uczniów i stopień przyswojenia treści programowych.
Test sprawdzający "Mechanizmy napędowe pojazdów samochodowych"
(Wg programu nauczania 3808 /SZ/MEN/ 1997.06.09)
.............................................. kl. ....................... data .............................
/imię i nazwisko/
Zad.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
Suma
|
Pkt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Wymień ciecze stosowane do sprzęgieł hydrokinetycznych:
a) ........................................................................................
b) ........................................................................................
c) .........................................................................................
2. Jaki procent objętości zajmuje ciecz w sprzęgle hydrokinetycznym:
a) 20 - 30%
b) 50 - 60%
c) 95 - 100%
d) 70 - 80%
3. Jakimi własnościami powinna charakteryzować się okładzina cierna:
a) ..................................................................................................
b) ..................................................................................................
c) ..................................................................................................
4. Na którym z wałów zamocowana jest pompa a na którym turbina sprzęgła hydrokinetycznego:
a) wał skrzyni biegów - .......................................................................
b) wał silnika - .......................................................................
5. W celu szybszego odprowadzenia ciepła do azbestowej okładziny ciernej wprowadza się drut:
a) stalowy
b) aluminiowy
c) mosiężny
d) niklowy
6. Zadaniem tłumika drgań skrętnych tarczy sprzęgłowej jest
a) przeniesienie napędu
b) odłączenie napędu
c) zwiększenie docisku przylegania
d) zabezpieczenie układu napędowego przed drganiami
7. Efekt odłączenia tarczy dociskowej od tarczy sprzęgłowej uzyskujemy oddziałując:
a) dźwigienkami wyciskowymi
b) piastą tarczy nośnej
c) sprężyną dociskową
d) sworzniem zderzakowym
8. Która z przełożeń pokazuje I bieg:
a) 
b) 
c)
9. Który z wałków nie jest elementem składowym skrzyni biegów:
a) główny
b) pośredni
c) sprzęgłowy
d) napędowy
10. Zasada działania skrzyni biegów z kołami stale zazębionymi opiera się na sprzęgle:
a) zębatym
b) odśrodkowym
c) tulejowym
d) podatnym
11. Synchronizacja to zróżnicowanie prędkości obrotowych sprzęganych elementów przed
włączeniem sprzęgła zębatego:
a) prawda
b) fałsz
12. Przy wyrównywaniu prędkości obrotowych sprzęganych ze sobą elementów skrzyni biegów
zastosowano sprzęgło:
a) zębate
b) cierne
c) bezwładnościowe
d) kulowe
13. Nazwij elementy składowe synchronizatora prostego:
1 - ..............................................................
2 - ..............................................................
3 - ..............................................................
4 - ..............................................................
14. Wyeliminuj fałszywą informację dotyczącą wału napędowego:
a) redukcja zmian odległości między przegubami wału
b) przeniesienie napędu ze sprzęgła na wałek atakujący przekładni głównej
c) przeniesienie napędu mimo że osie wałków znajdują się pod kątem
15. Zaznacz przegub powszechnie stosowany w pojazdach samochodowych:
a) homokinetyczny prosty
b) kulowy
c) homokinetyczny równobieżny
d) elastyczny
16. Konieczność stosowania przegubów na wale napędowym jest podyktowana:
a) łatwością przeniesienia napędu
b) sztywnością tylnego mostu
c) odległością połączenia
d) resorowaniem tylnego mostu
17. Przy dwuczęściowych wałach napędowych stosujemy przeguby:
a) homokinetyczne
b) kulowe
c) elastyczne
d) sztywne
18. Wymień zadania przekładni głównej w układzie klasycznym:
a) ......................................................................................
b) ......................................................................................
19. Mechanizm różnicowy ma za zadanie zsynchronizowanie prędkości obrotowych kół napędowych:
a) prawda
b) fałsz
20. Połącz strzałkami elementy mechanizmu różnicowego bezpośrednio współpracujące
- koło koronowe wielowypust półosi
- krzyżak satelity
- koło talerzowe obudowa mechanizmu różnicowego
21. Wymień poznane rodzaje przekładni głównych:
a) .................................................................
b) ................................................................
22. Zaznacz kolejność przekazania napędu między wałem napędowym a mechanizmem różnicowym:
- koło talerzowe ....................
- wałek atakujący .....................
- zębnik koła stożkowego ....................
23. Jaki rodzaj przekładni głównej przedstawiono na rysunku:
....................................................
24. Nazwij elementy składowe mechanizmu różnicowego:
1 - ..................................................................
2 - ..................................................................
3 - ..................................................................
4 - ..................................................................
5 - ..................................................................
25. Jaki rodzaj półosi napędowej przedstawiono na rysunku:
a) obciążona
b) półobciążona
c) odciążona
* * *
Test w wersji interaktywnej dostępny jest TUTAJ.
Test w wersji do wydrukowania dostępny jest jako załącznik do artykułu.