środa 26 czerwca 2019 imieniny Jana i Pawła 1930 - Urodził się Sławomir Mrożek
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przedmioty zawodowe
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Plan wynikowy z przedmiotu: kultura zawodu

Część 1

Materiał przeznaczony do realizacji w pierwszej klasie technikum ekonomicznego

Plan wynikowy z przedmiotu: kultura zawodu

RZEDMIOT: kultura zawodu
KLASA: pierwsza technikum ekonomicznego

I. PROGRAM: Pracownik a przedsiębiorstwo

LICZBA GODZIN: 18

WSTĘPNE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA

POZIOM A - nazywa normy społeczne, rozróżnia zachowania etyczne i nieetyczne, zna pojęcia rynku pracy, konkurencji, podaje podstawowe dokumenty związane z pracą zawodową, nazywa instytucje związane z rynkiem pracy, wyszukuje samodzielnie oferty pracy, podaje swoje umiejętności.

POZIOM B - analizuje własne umiejętności, określa przydatność określonych norm społecznych, analizuje rynek pracy, określa różne sposoby poszukiwania pracy, analizuje potrzeby pracodawcy i pracownika, rozumie wpływ zachowań pracownika na wizerunek zakładu pracy.

POZIOM C - analizuje własne cechy na potrzeby pracy zawodowej, nazywa etapy ubiegania się o pracę, analizuje własną aktywność zawodową, określa sposoby rozwijania własnych umiejętności, próbuje określać role poszczególnych instytucji rynku pracy.

CELE OGÓLNE NAUCZANIA:

Przygotowanie uczniów do poruszania się na trudnym rynku pracy, aktywizacja zawodowa uczniów, przygotowanie najważniejszych dokumentów związanych z podjęciem pracy, uświadomienie uczniom i pomoc w interpretacji ich umiejętności, zapoznanie uczniów z podstawowymi instytucjami związanymi z pracą zawodową, identyfikowanie celów pracownika i pracodawcy, uświadomienie uczniom wpływu zachowań pracowników na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, rozróżnianie różnych norm społecznych.

CELE OPERACYJNE - zamierzone osiągnięcia ucznia

MATERIAŁ NAUCZANIA - tematy lekcji

POZIOM A - zna pojęcie kultury, grupy formalnej i nieformalnej, rozróżnia normy społeczne, wymienia dokumenty potrzebne przy staraniu się o pracę, z pomocą nauczyciela sporządza proste przykłady, zna ogólne normy i zasady zachowań w miejscu pracy, odróżnia zachowania etyczne od nieetycznych, podaje główne elementy składające się na osobowość człowieka, wymienia podstawowe funkcje etyki zawodowej, określa własne umiejętności przydatne w konkretnym zawodzie, potrafi określić podstawową funkcję instytucji związanych z pracą zawodową.

1. Jak rozumiemy pojęcie kultury? (1h)

2. Kultura osobista a kultura zawodu. (1h)

3. Struktura osobowości człowieka. (1h)

4. Zakład pracy jako środowisko społeczne. (1h)

5. Rynek pracy w regionie. Konkurencja na rynku pracy. (1h)

6. Formalne i nieformalne stosunki w zakładzie pracy. (1h)

7. Etyka zawodowa ekonomisty. (1h)

8. Zasady i normy zachowań w zakładzie pracy. (1h)

9. Ubieganie się o pracę. (1h)

10. Jak wygląda list motywacyjny? (1h)

11. Konstrukcja listu motywacyjnego- ćwiczenia. (1h)

12. Metody sporządzania CV. (1h)

13. Konstrukcja własnego CV - ćwiczenia. (2h)

14. Jak wygląda rozmowa kwalifikacyjna? (1h)

15. Inscenizacja rozmowy kwalifikacyjnej – ćwiczenia. (1h)

16. Wpływ zachowań pracowników na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa. (1h)

17. Podsumowanie wiadomości. (1h)

POZIOM B - wiąże dokumenty związane z pracą zawodową z konkretnym ogłoszeniem prasowym, sporządza je starannie, zna wszystkie elementy osobowości człowieka, podaje procedurę ubiegania się o pracę, analizuje własne umiejętności pod kątem przydatności w określonym zawodzie argumentuje zachowania etyczne i nieetyczne, wyjaśnia na czym polega etyka zawodowa ekonomisty, podaje proste przykłady przy klasyfikacji pojęć, odpowiada na proste pytania rozmowy kwalifikacyjnej, określa wpływ pracownika na wizerunek przedsiębiorstwa.
POZIOM C - sporządza pełną dokumentację, ale nie unika błędów, podaje niektóre funkcje instytucji związanych z rynkiem pracy, przygotowuje własną inscenizację prostej rozmowy kwalifikacyjnej, analizuje konkurencję na rynku pracy, wyjaśnia wpływ pracownika na kształtowanie wizerunku konkretnego przedsiębiorstwa, określa na czym powinna polegać estetyka stanowiska pracy, wyjaśnia rolę wyglądu zewnętrznego pracownika, zna metody ubiegania się o pracę.
POZIOM D - podaje kilka przykładów określonych zjawisk, sam analizuje pojęcia, definiuje pojęcia własnymi słowami, starannie i prawie bezbłędnie sporządza dokumentację ubiegania się o pracę, zna funkcje głównych instytucji związanych z rynkiem pracy, sporządza dokumentacje przy pomocy różnych metod, analizuje własną osobowość, orientuje się i wybiera bezbłędnie te cechy i umiejętności, które będą potrzebne w konkretnym zawodzie, określa na czym polega aktywizacja zawodowa i podaje przykłady konkretnych rozwiązań, wyjaśnia zjawiska na własnych przykładach, analizuje wszystkie normy społeczne.


Konieczne osiągnięcia ucznia by kontynuował naukę:

ISTOTNE WEWNĄTRZPRZEDMIOTOWO:
Wymienia i sporządza podstawowe, proste dokumenty związane z podjęciem pracy (ofertę pracy, list motywacyjny, CV), określa własne umiejętności w pracy zawodowej, wymienia instytucje związane zpracą zawodową.

ISTOTNE PONADPRZEDMIOTOWO:
Określa sytuację na lokalnym i krajowym rynku pracy.

UŻYTECZNE:
Potrafi powiązać konkretną sprawę z odpowiednią instytucją rynku pracy, wie w jaki sposób szukać pracy i ubiegać się o nią.





Autor: mgr Ewa Pęciak
nauczyciel przedmiotów ekonomicznych
w zespole szkół w Katowicach

Początek publikacji: 2006-04-05
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl